فردا مزار رضا سقایی گلباران می‌شود

فردا مزار رضا سقایی گلباران می‌شود

روزنامه لرستان/ ۵ مرداد

فردا مزار رضا سقایی گلباران می‌شود

امروز روزنامه را با خبری برای هنردوستان آغاز می‌کنم.

فردا به مناسبت ششمین سالگرد درگذت استاد رضا سقایی مراسم بزرگداشت وی در خرم‌آباد برگزار می‌شود.

طی خبر فارس رئیس انجمن موسیقی لرستان در این‌باره گفت: هر سال مراسم گرامیداشت استاد رضا سقایی در دوم مرداد هم‌زمان با روز خاکسپاری وی برگزار می‌شد که امسال به دلیل نبودن دوستان و خانواده وی در خرم‌آباد این مراسم به ششم مرداد ساعت هفت عصر موکول شد.

وی با بیان اینکه به دلیل گرامیداشت مقام شامخ هنرمند و نقش استاد رضا سقایی در صادرکردن موسیقی لرستان به نقاط مختلف ایران و حتی جهان این مراسم برگزار می‌شود، گفت: در این مراسم، غبارروبی و گلباران مزار رضا سقایی با حضور هنرمندان و مردم برگزار می‌شود.

بعد هنر نوبت ورزش است که معمولا در روزنامه خبرهای کمی دارد.

البته درست است که اخبار ورزشی در روزنامه کم پیدا می‌شود اما هر وقت که باشد، خبر خوب است. تیم بیلیارد «ایت بال» لرستان در جدول لیگ برتر جای گرفت.

رئیس هیئت بولینگ و بیلیارد لرستان گفت دور رفت این دوره از مسابقات اواخر مردادماه در تهران و دور برگشت در استان مازندران برگزار خواهد شد.

به گزارش مهر پس از برگزاری مسابقه انتخابی در خرم‌آباد و از بین ۲۶ بازیکن، بهزاد بهاروند از خرم‌آباد، رضا مرادی از معمولان، محمد نظری از خرم‌آباد، اوستا رضایی از بروجرد و علی شاه محمدی از خرم‌آباد به عنوان تیم بیلیارد لرستان انتخاب و معرفی شدند.

امروز رئیس جهاد دانشگاهی لرستان با اشاره به اخذ مجوز پژوهشکده رویان استان لرستان گفت: این پژوهشکده حداکثر تا آذرماه سال جاری در استان لرستان تأسیس می‌شود.

تسنیم نوشت وی با اشاره به تشکیل و تأسیس بانک ژن گونه‌های نادر گیاهی و جانوری در کشور به‌فرمان مقام معظم رهبری بیان کرد: در راستای انجماد سلول‌های بنیادی که اقدامی اساسی درزمینه‌ی پزشکی است اقدامات خوبی انجام‌شده و نام پژوهشکده رویان مجری این اقدامات را در میان ده کشور برتر دنیا در این حوزه قرار داده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان امروز از افتتاح رسمی پروژه باشگاه کشاورزان در استان لرستان خبر داد و گفت:

استان لرستان اولین استان در کشور است که در آن پروژه باشگاه کشاورزان به صورت رسمی عملیاتی شده است.

مهر نوشت  وی با بیان اینکه هدف از اجرای پروژه باشگاه کشاورزان دسترسی آسان کشاورزان ما به اطلاعات و دریافت نهاده های این سامانه است، گفت:

کشاورزان با استفاده از سامانه ۱۵۵۹ می‌توانند اطلاعات هواشناسی، دریافت نهاده‌ها، ارائه خدمات فنی مهندسی،   ارائه نکات آموزشی و ترویجی  را دریافت کنند. همچنین کشاورزان با دریافت کارت کشاورزی می‌توانند به راحتی نهاده‌های خود را به  صورت الکرونیکی خریداری کنند.

خبر از هنر و ورزش و کشاورزی خواندیم. فکرش را هم نکنید که بدون خواندن خبرهای محیط زیستی روزنامه به پایان برسد.

یک شهروند پلدختری نیمه شب گذشته یک جغد کوچک را که معلوم نیست به چه علت روی زمین افتاده  به خانه برده و بعد از آب و غذا دادن به پرنده، آن را به اداره محیط زیست پلدختر تحویل داده است.

وی اقدامات اداره محیط زیست و سختی‌های محیط‌بانان را انگیزه این کار دانسته است.

بالاخره در مقابل کسانی که به شکار پرندگان و حیوانات می‌روند کسانی هم هستند که وقتی خطری حیوانات را تهدید می‌کند به آنها کمک می‌کنند.

یادتان باشد شما هم در صورت مشاهده هرگونه شکار و صید و اطلاع از هرگونه گزارشی در رابطه با محیط زیست، می‌توانید مراتب را با شماره تلفن ۱۵۴۰ گزارش دهید.

پایان پیام

گزارش‌گر: آرشین ساکی

کد خبر : 22239 ساعت خبر : 6:24 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=22239
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات