نازار برای نخستین‌بار روی صحنه می‌رود

نخستین کنسرت گروه موسیقی “نازار” ویژه بانوان، دوشنبه ۴ مرداد ماه ساعت ٢١ در سالن خلیج فارس فرهنگ‌سرای نیاوران برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، گروه موسیقی “نازار” در دی ماه سال ١٣٩۴ به سرپرستی یلدا عباسی، درحوزه موسیقی مقامی، فولکلوریک و کرمانجی خراسان به ثبت رسید و فعالیت خود را آغاز نمود.

یلد ا عباسی سرپرست گروه در این خصوص اظهارداشت: قطعاتی که در این کنسرت اجرا خواهد شد، قطعات مقامی و محلی خراسان و کرمانجی و کردی در دستگاه دشتی است.

این نوازنده دو تارافزود: دربخش اول این اجرا قطعات بحر طویل، گولنار، شاهسیار، فاطمه، حسرت دیدار و قطعه آواز دو تار درمیان خوب رویان اجرا خواهد شد همچنین درپاریتیور دوم، قطعه لو که تنظیم آن را خودم انجام داده‌ام و یک قطعه سلو با کمانچه، الا ای یار، هیوه روین دیگر قطعات این اجرا هستند.

یلدا عباسی با بیان اینکه در بخش دوم اجرا، تک نوازی سنتور، دونوازی دف و تنبک و دونوازی دوتار و تنبور نیز خواهیم داشت افزود: در این اجرا، نیک ناز میرقلمی (نوازنده تنبور)، نرگس محمدی (نوازنده دوتار)، مرجان راوندی (نوازنده عود)، مهزاد خردمند (نوازنده کمانچه)، مارال خلیلی (نوازنده دف و دهل)، فریده سرسنگی (نوازنده پرکاشن) و غزاله تهرانی (نوازنده سنتور) گروه را همراهی خواهند کرد.

پایان پیام

کد خبر : 22068 ساعت خبر : 3:19 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=22068
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات