نغمه بهار در نیاوران می‌پیچد

کنسرت گروه موسیقی «نغمه بهار»، به سرپرستی «حسین روح‌افزا» ١٨ مرداد، در سالن اصلی فرهنگ‌سرای نیاوران برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، گروه نغمه بهار قطعاتی از موسیقی ایرانی را به خوانندگی همایون فروزش، به‌صورت ارکسترال، برای اولین بار، در فرهنگ‌سرای نیاوران برای مخاطبان برروی صحنه خواهد برد.

حسن روح‌افزا سرپرست گروه در این خصوص عنوان داشت: دراین اجرا قطعاتی چون برگریزان اثر امیر اسکندانی، آتشی درسینه دارم اثر سعید سنگسری و حاتم لایق، وطن من، رِنگ دشتی اثر علی نقی وزیری، پارت اول این اجرا را تشکیل می‌دهد. در پارت دوم نیز قطعاتی چون قدح نوروز، دلدار، سحرخیز، اثر مجتبی کشاورز، را تشکیل می‌دهد، همچنین در این اجرا، دو نوازی سه تار و تمبک، دف و تمبک  دردستگاه دشتی و چهاره گاه و تک نوازی عود، سنتور، تار در دستگاه دشتی و چهارگاه و دو قطعه، دو نوازی ویولون و تنبک و تک نوازی ویولون دردستگاه اصفهان دشتی اجرا می‌شود.

گفتنی است: حسن روح‌افزا، حسین کرمی، روح‌الله فروزش، لیلا امینی، میلاد محمدی، حامد شوقی  (ویولون)، بنیامین قربانی (ویولا)، یوسف نکویی (ویولن سل)، امیر اسکندانی (سنتور)، سعید اسماعیلی (نی)، جلال روح افزار (عود)، معصومه روح افزار، مرتضی بی ریا (تار)، سعید سنگسری (تمبک و ضرب زورخانه‌ای)، حاتم لایق (سه تار دف و سازهای کوبه‌ای)، نوازندگان این گروه خواهند بود.

قابل ذکر است، این کنسرت در یک سانس ساعت ۲۱ برگزار می‌شود و علاقه‌مندان جهت تهیه و رزرو بلیت می‌توانند به سایت ایران کنسرت مراجعه نمایند.

پایان پیام

فرهنگ سرای نیاوران

فرهنگ سرای نیاوران بنایی است که در مجموعه نیاوران در شمال شرقی شهر تهران واقع است. این بنا از نظر طراحی معماری معاصر ایران دارای اهمیت می‌باشد.

پس از انقلاب  این فرهنگ سرا به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی واگذار شد و تنها فرهنگسرای این وزارت خانه است. تا سال ۱۳۶۴ علاوه بر کوشش‌های هنری، فعالیت‌هایش عبارت بودند از: انتشار کتاب، تفسیر و ترجمه قرآن و از سال ۱۳۶۷ پذیرش هنرجویان «مرکز آموزش هنر» از طریق آزمون سراسری وزارت فرهنگ و آموزش عالی آغاز شد که طی سه دوره ۱۸۰ نفر با دریافت گواهینامه در مقطع کاردانی و در رشته‌های نامبرده از مرکز آموزش هنر (فرهنگسرای نیاوران) فارغ‌التحصیل شدند. از سال ۱۳۷۰ فعالیت‌های فرهنگسرا چنین بوده‌است: برگزاری سمینار، کنفرانس، نمایشگاه و …

کد خبر : 22557 ساعت خبر : 1:24 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=22557
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات