نوای ایتالیایی‌ها برای ایران نواخته شد

نخستین کنسرت مشترک ارکستر جوانان جهان با ارکستر سمفونیک تهران، ساعاتی پیش با حضور سفرا و نمایندگان ۸ کشور جهان در تالار وحدت برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، نخستین کنسرت مشترک ارکستر جوانان جهان و ارکستر سمفونیک تهران در قالب پروژه بین‌المللی «صدای ایتالیا برای ایران» ساعاتی پیش با حضور سفرا و نمایندگانی از ۸ کشور جهان و تعدادی از هنرمندان و مسئولان عرصه موسیقی در تالار وحدت تهران برگزار شد.

در بخش اول این کنسرت، ارکستر جوانان جهان با رهبری دامیانو جورانا، فابریزیو فلاسکا (سولیست ویلن) و دانیل دالا برگا (سولیست ویولا)، قطعات «سلامی از عشق» اپوس ۱۲ برای ارکستر اثر ادوارد الگار، «آریا دوئت» برای ویلن، وبولا و ارکستر اثر جوزپه وردی، «قطعه‌ای دل‌انگیز و رؤیایی» برای ویلن و ارکستر اثر فردریک فرانسوا شوپن، «همورسک» اپوس ۱۰۱ برای ویولا، ویلن و ارکستر اثر آنتونین دورژاک و «اینتردوسیون و روندو» برای ویلن و اکستر اثر کامیل سن‌سانس را برای حاضران نواختند.

قسمت دوم این کنسرت که به اجرای مشترک ارکستر جوانان جهان و ارکستر سمفونیک تهران اختصاص داشت، این دو ارکستر به طور مشترک با رهبری دامیانو جورانا، سمفونی شماره ۷ در لاماژور- اپوس ۹۲ اثر لودویگ فان بتهوون را برای حاضران اجرا کردند.

شهرداد روحانی هبر ارکستر سمفونیک تهران، ادولفو بونوچی رئیس کنسرواتوار سیسیلیا، بهرام جمالی رئیس انجمن موسیقی و علی‌اکبر صفی‌پور مدیرعامل بنیاد رودکی در کنار سفرا و نمایندگانی از کشورهای ایتالیا، اسپانیا، اروگوئه، کره جنوبی، واتیکان، بلژیک، ارمنستان و پرتقال در نخستین شب کنسرت مشترک ارکستر جوانان جهان و ارکستر سمفونیک تهران به تماشای این کنسرت نشستند.

گفتنی است کنسرت مشترک ارکستر جوانان جهان با ارکستر سمفونیک تهران، روزهای پنجشنبه و جمعه ۲۱ و ۲۲ مردادماه نیز در تالار وحدت برگزار می‌شود.

ارکستر یا سازگان به مجموعه‌ای از نوازندگان و سازهایی که باهم به اجرای قطعات موسیقی می‌پردازند، اطلاق می‌شود.
هر ارکستر به‌طور معمول براساس قرارگرفتن نوع و تعداد سازها در آن نامگذاری می‌شود. برای نمونه، ارکستر سمفونی، که به‌عنوان بزرگترین نوع ارکستر شناخته می‌شود، بدان معناست که در آن از تمام گروه‌های سازی استفاده شده و تقریباً تمامی سازهای موسیقی کلاسیک غربی در آن وجود دارد.

پایان پیام

کد خبر : 22716 ساعت خبر : 1:18 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=22716
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات