هنرمندان در جزئیات به محیط زیست کمک کنند

هنرمندان در جزئیات به محیط زیست کمک کنند

به گزارش پایگاه خبری گلونی، شبنم فرشادجو در نشست تغییر اقلیم گفت: در قضیه دریاچه ارومیه شاهد یک حرکت از طرف هنرمندان بودیم که خیلی اقدام خوبی بود و جواب داد. من فکر می‌کنم که ما در جزئیات می‌توانیم کمک کنیم و کلیات، کار شماست. من به شخصه خارج از کشور به فکر آدم‌هایی بودم که در اهواز نمی‌توانند نفس بکشند. خب من چکار کنم؟ من اولین کاری که کردم این بود که گفتم من نذر می‌کنم خودم بروم در اهواز ماسک بزنم و چهار تا عکس بگیرم و بگذارم. این کاری است که از دست من برمی‌آید و بلیت هواپیما بگیرم و بروم اهواز و این کار را بکنم. کار مهمی از منِ هنرمند برنمی‌آید. یک صفحه‌ای داریم که هزار نفر می‌بینندش و فحش هم می‌خوریم و اشکالی ندارد، ولی به نظر من ما باید برویم در جزئیات. یعنی همین قضیه اهواز، همین دریاچه ارومیه، دریاچه‌هامون یا سگ‌ها یا هرچی. ما یک گروه‌هایی تشکیل می‌دهیم و با دوستان هنرمند داریم همکاری می‌کنیم در محیط زیست و هر جا که بتوانیم می‌آییم، ولی چقدر باید بار روی دوش ما باشد؟ فقط ما می‌توانیم توجه‌ را جلب کنیم روی یک مسئله. ممکن است گاهی جوزده هم بشویم در یکسری از چیزها و خیلی عکس‌العمل‌های شدیدی نشان بدهیم. من فکر می‌کنم این تقابل خیلی باید اتفاق بیفتد و فقط در جلسه و حرف نباشد. همین که گفتیم تصمیم گرفتیم تا آبان یک کارهایی را انجام دهیم، قرار بگذاریم و انجام دهیم. فکر می‌کنم که این کارها انجام بشود، ولی خرد شود و انجام شود.

خیلی از بچه‌ها که الان این‌جا نیستند، ولی حاضرند که کمک کنند. به هر حال الان ما متوجه شدیم که چه کسانی هستند که دغدغه محیط زیست دارند، دغدغه زمین دارند و دارند فعالیت می‌کنند؛ کنسرت می‌گذارند و راجع به این مسئله‌ها صحبت می‌کنند، ولی به هر حال اگر کمکی از دست ما بربیاید، انجام می‌دهیم. یعنی من آقای بحری را می‌شناسم و صفحاتش را دنبال می‌کنم و در واقع همه چیز را درباره‌شان می‌دانم، ولی خب من چکار کنم آقای بحری؟ یک کاری بگو که من بکنم. به پست گذاشتن نیست، عملی است؟ بلند می‌شوم و می‌آیم. یک راه‌حل‌هایی است که کوچولو کوچولو حل می‌شود. مثل همین قضیه سگ‌ها که دارد یک مقدار برجسته می‌شود. قضیه دریاچه ارومیه که یکسری از هنرمندان کلیپ ساختند. من خودم صورتم را گل مالیدم و ایستادم یک شعر آذری خواندم. به نظر خودم خیلی جواب داد. ما خلاقیت‌مان را می‌آوریم و شما هم بیایید به ما کمک کنید. الان دو تا بچه‌های خواهر من نشسته‌اند این‌جا و من می‌گویم در سال ۲۰۵۰ چه بلایی سرشان می‌آید. یعنی من می‌گویم آن وحشت را بگذاریم کنار و منطقی جلو برویم.

این نشست به میزبانی دفتر طرح ملی تغییر آب‌وهوا و همکاری پایگاه خبری گلونی برگزار شد. دکتر محسن ناصری، دکتر علیرضا مساح بوانی، مهتاب صادقی، ماندانا مقصودی، میزبانان این نشست بودند. مهمانان این نشست عبارت بودند از:
میترا حجار، نفیسه روشن، شبنم فرشادجو، بهاران بنی‌احمدی، رضا مقدم، بهنام ضرغام، محمدحسین بازگیر، نگار فیض‌آبادی، مسعود بُربُر، فریبرز گبلن، محمدحسین نظری، لیلا فولادوند، انوشه میرمجلسی، احمد بحری، فرخنده فرمانی‌زاده، مهتاب جودکی، دکتر بنفشه زهرایی و مسعود امیرزاده

پایان پیام

پایان پیام

 

کد خبر : 22117 ساعت خبر : 9:25 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=22117
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات