چگونه لرستان را زیبا نشان دهیم

به گزارش پایگاه خبری گلونی،‌ نشست تخصصی رسانه در هفته فرهنگی اقتصادی لرستان، با حضور  سیدفرید قاسمی، امیدعلی مسعودی، حجت‌الله سپهوند و علی‌حیدر امیری برگزار شد. سخنان حجت‌الله سپهوند را در این نشست تخصصی در گلونی می‌خوانید:

در حوزه رسانه، در بخش عکس، رسانه‌های ما کمی و کاستی زیادی دارند. یکی از دلایل خیلی جدی‌اش، ندیدن آموزش خیلی حرفه‌ای است نزد عکاسان حرفه‌ای و نبود تجهیزات است. یعنی اول باید آموزش خیلی جدی برای رسانه ببینند، دوم این‌که تجهیزاتشان باید خیلی حرفه‌ای باشد چون با یک لنز نمی‌توانند در همه شرایط عکاسی کنند و این‌ها باید لحاظ شود. یک بخش مهمتری هم که وجود دارد، این است که رسانه‌ها کمتر مسائل ملی را مدنظر قرار می‌دهند، یعنی واقعا محلی هستند و سعی نمی‌کنند که نگاهشان را ارتقا دهند. چون بالاخره همه ماها برای این‌که ملی باشیم، در یک مقطعی تاثیر گرفتیم، یعنی حتما از اجرای یک نفر خیلی خوش‌مان آمده. مثل حتی بازیگری. شما بازیگری هم نگاه کنید، همیشه می‌گویند فلان بازیگر الگوی من بوده، یعنی نگاه‌شان به بحث ملی بوده است. این نگاه یک کمی کمتر وجود دارد و یکی برپایی نمایشگاه‌ها. این خیلی مهم است. یعنی همه دوستان جمع شوند و در مورد موضوع‌های مختلف، عکس‌های زیادی بگیرند و این را به نمایش بگذارند و سعی کنند آن‌ها را در تهران هم به نمایش بگذارند. شما الان آزادراه قم که تشریف می‌برید، یک تابلویی است به نام «خرم آباد، بهشت کارآفرینی» در واقع این را خود استانداری یا دوستان دیگر زحمت کشیده‌اند، ولی این بهشت را ما باید نشان دهیم، یعنی بتوانیم استان‌مان را زیبا نشان دهیم.

من خودم الان حدود سه دهه است که در تهران زندگی می‌کنم، ولی همیشه به استان مراجعه می‌کنم و عکس‌هایم را به روز می‌کنم، جدید می‌گیرم با نگاه به این‌که استان و شهرم را خیلی زیبا نشان بدهم. این نوع رفتارها در حوزه عکاسی خیلی کمک می‌کند و می‌تواند خیلی برای استان ما یک دعوتنامه فرهنگی باشد برای همه کشور که بیایند و از استان ما دیدن کنند و همین باعث می‌شود که چهار تا به قول معروف آدم‌های متفاوت ببینیم، چهار تا رفتار متفاوت ببینیم. این‌ها همه‌اش خیلی مهم است. مطبوعات هم باید سعی کند عکس‌های اختصاصی بگیرند، یعنی عکاس‌های اختصاصی داشته باشند برای خودشان که این خیلی مهم است. دوم این‌که از مسئولان عکس‌های خیلی خوبی بگیرند و آن‌ها را آشتی بدهند با رسانه. مثلا همین مدیر کل فرهگ و ارشاد اسلامی بزرگوار که تشریف آورده، تا حالا یک عدد عکس خیلی تر و تمیز و شیک و خیلی خوب از ایشان کمتر دیده‌ایم. این وظیفه عکاس‌هاست. یعنی باید این اتفاق بیفتد و این بحث خیلی مهم است. سعی کنیم همه مسئولان، همه هنرمندان و همین چهره‌های استان‌مان را زیبا، بافرهنگ، باتمدن و بااصالت نشان دهیم. وگرنه کارهای قطع کردن بسیار راحت است، خراب کردن بسیار آسان است، ولی ساختن بسیار دشوار است. سعی کنیم همیشه به فکر ساختن و زیبان نشان دادن استان‌مان در همه زمینه‌ها باشیم.

پایان پیام

 

کد خبر : 23382 ساعت خبر : 10:35 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=23382
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات