کنسرت علی قمصری با هم‌نوازان حصار

گروه هم‌نوازان حصار به سرپرستی علی قمصری اجراهای متعددی را در مرداد ماه به روی صحنه خواهد برد.
به گزارش پایگاه خبری گلونی، رپرتوار این کنسرت بر مبنای آثار علی قمصری تنظیم شده است و با صدای پوریا اخواص اجرا خواهد شد. نوازندگان گروه حصار امیر فرهنگ اسکندری (عود) حسین کمانی ( گیتار) ذکریا یوسفی و کامران منتظری نوازنده سازهای کوبه‌ای هستند. هاله سیفی‌زاده و بهرخ شورورزی هم به عنوان هم‌خوان علی قمصری را همراهی خواهند کرد.
کنسرت گروه هم‌نوازان حصار ۱۵ و ۲۱و۲۲ مرداد ماه ساعت ۲۱ در تالار رودکی و همچنین ۲۵ مرداد ماه در تالار وحدت به روی صحنه خواهد رفت. علاقه‌مندان جهت تهیه بلیت می‌توانند به سایت ایران کنسرت مراجعه کنند.
پایان پیام

علی قمصری

علی قمصری (زادهٔ ۲۹ شهریور ۱۳۶۲) نوازندهٔ تار و آهنگساز اهل ایران است.
علی قمصری موسیقی را با آموزش در هنرستان موسیقی شروع کرد. او دورهٔ راهنمایی و دبیرستان را در هنرستان عالی موسیقی گذراند و در عین حال دیپلم رشتهٔ ریاضی فیزیک را نیز کسب کرد. همزمان با ورود به دانشگاه برای پیگیری تحصیلات آکادمیک در رشتهٔ موسیقی، در ۱۸سالگی ارکستر بزرگی را به‌نام «سرمد» تأسیس کرده و در آن به‌عنوان سرپرست، آهنگساز و نوازنده مشغول به فعالیت شده‌است. قمصری در همین دوره موفق شده یک بار عنوان نخست جشنوارهٔ موسیقی جوان را هم از آن خود کند.

علی قمصری زمانی شهرت یافت که برای همایون شجریان آهنگسازی کرد. او آهنگساز چند آلبوم این خواننده بوده، از جمله آلبوم نقش خیال (۱۳۸۴) و آب، نان، آواز (۱۳۸۸) و چه آتش‌ها (۱۳۹۲)
قمصری اجراهای متعددی در ایران داشته‌است. او همچنین در کشورهای فرانسه، مراکش، اسپانیا، سوئیس، کانادا، آلمان و ایالات متحده برنامه اجرا کرده‌است.

قمصری همچنین به پژوهش در زمینهٔ هارمونی در موسیقی سنتی ایرانی می‌پردازد. از فعالیت‌های مرتبط او در این زمینه می‌توان به کتاب «هارمونی موسیقی ایرانی» که در سال ۱۳۹۱ منتشر کرد و برگزاری دوره‌های آموزشی در اینباره اشاره کرد. همچنین در آثاری که آهنگسازی کرده نیز سبک خاصی از هم‌نوازی و هارمونی مختص به او دیده می‌شود، که برای نمونه می‌توان به استفاده از چهار کمانچه در آلبوم سرو روان اشاره کرد. هم چنین وی سازی با نام «کمانچه باس» یا «بم کمان» که نسبت به کمانچه ی معمولی صدای بم تری دارد نیز ابداع کرده‌است

کد خبر : 22299 ساعت خبر : 8:06 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=22299
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات