گردشگری غذا اقتصاد پرباری دارد

غذا موضوع جدی است که در رونق و جذابیت صنعت گردشگری نقش مهمی ایفا می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، مرتضوی رحمانی موحد معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی کشوردر حاشیه بازدید از جشنواره “سفره ایرانی; فرهنگ گردشگری”در رامسر با بیان مطلب فوق افزود: این جشنواره باهدف جریان‌سازی عمومی برای توجه به غذای ایرانی و محلی وایجاد تغیرات در کیفیت و خدمات رستوران‌ها برگزار می‌شود.

وی افزود: تعدد و تنوع غذای محلی در جای جای ایران فرصت کم‌نظیری برای جذب گردشگران است. این غذاها را باید در منوی رستوران‌ها و مراکز پذیرایی جای داد تا زمینه دسترسی فراهم شود.

معاون گردشگری کشور به تنوع غذاهای شمالی که رنگ‌وبوی طبیعت این خطه را دارد اشاره کرد و گفت: فرهنگ غذا در شمال بسیار غنی است. این داشته‌های خوراکی می‌تواند سهم درامدی ازصنعت گردشگری را برای مردمان شمالی افزایش بخشد.

وی اظهارداشت: گردشگری غذابه اقتصاد روستا، دامداری، طیور و شیلات و محصولات کشاورزی صنعت غذایی وابسته است و این بخش‌ها را نیز رونق می‌بخشد.

با توجه به نیاز احساس‌شده در رابطه با احیای ظرفیت‌ها و معرفی آشپزی ایرانی با غذاهای بومی و سنتی و به‌کارگیری آن به‌عنوان امتیازی شاخص در توسعه صنعت گردشگری کشور، راه‌اندازی سلسله جشنواره‌های «سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری» متناسب با شرایط فرهنگی و اقلیمی ۸ منطقه کشور در دستورکار قرار گرفت که نخستین نمونه آن در استان مازندران از ۳۰ تیرماه تا یکم مرداد با حضور استان‌های گیلان، قزوین، گلستان و مازندران در تلکابین رامسر در حال برگزاری است.

پایان پیام

کد خبر : 21987 ساعت خبر : 7:42 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=21987
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات