گسترش طنز، گاهی به ضرر طنز تمام شده است

ناصر فیض در آیین اختتامیه‌ ششمین جشنواره‌ استانی طنز کرمان (خارستان۶) گفت: در دوره‌ای که هر کَس از راه می‌رسد، ادعا می‌کند طنزپرداز است، برخی شاعران طنزپرداز کرمانی، به‌نوعی صاحب سبک هستند.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، آیین اختتامیه خارستان که با استقبال چشمگیر شهروندان کرمانی همراه بود، با حضور شاعران و طنزپردازان کشور و استان برگزار شد.
آیین اختتامیه‌ ششمین جشنواره‌ استانی طنز کرمان (خارستان۶) علاوه بر معرفی برگزیدگان جشنواره، با نکوداشت حمید نیک‌نفس شاعر و طنزپرداز کرمانی و خالق آثار «ساعت کلاغ»، «چغوک اوچکو»، «دل‌پسنگو»، «از خواجو تا …»، «چقدر درخت، چقدر پرنده» و «نسیم جان» همراه بود.

خارستان، یکی از بهترین جشنواره‌های طنز کشور
ناصر فیض، مدیر دفتر طنز حوزه هنری کشور، در این آیین، جشنواره‌ی طنز استان کرمان (خارستان) را یکی از بهترین جشنواره‌های طنز کشور دانست و گفت: خارستان، جشنواره‌ای که باری به هر جهت باشد، نیست و از جمله جشنواره‌هایی است که خیلی جدی برگزار می‌شود.
وی افزود: علاوه بر جشنواره‌ی طنز مکتوب که سال‌های متمادی برگزار شده و هشتمین دوره‌ آن در حال برگزاری است، جشنواره‌ طنز استان کرمان (خارستان)، تنها جشنواره‌ جدی در زمینه‌ طنز در کشور است.

طنزپردازان کرمانی، صاحب سبک هستند
شاعر مجموعه‌شعر طنز «املت دسته‌دار» با بیان اینکه گسترش طنز، گاهی به ضرر طنز تمام شده است، گفت: در دوره‌ای که هر کَس از راه می‌رسد، ادعا می‌کند طنزپرداز است، برخی شاعران طنزپرداز کرمانی، به‌نوعی صاحب سبک هستند.
فیض افزود: در آثار طنزپردازان کرمانی، شعر ضعیف وجود ندارد و اگرچه طنز با شوخی همراه است، تعهد نیز در طنز ضروری است و طنز شاعران کرمانی، با تعهد همراه است.
خالق مجموعه‌شعر «فیض‌بوک» ادامه داد: در آثار طنز توجه به زبان فارسی خیلی مهم است و بیشتر آثار طنزپردازان کرمانی، از زبان سالم برخوردار است.
مدیر دفتر طنز حوزه هنری کشور، سلامتِ زبان را در درجه‌ اول اهمیت در طنز دانست و تصریح کرد: متأسفانه سلامت زبان در آثار بسیاری از افراد شناخته‌شده‌ طنز کشور وجود ندارد، اما در آثار طنزپردازان کرمانی، به این موضوع توجه ویژه‌ای می‌شود.
وی افزود: در شعر بسیاری از طنزپردازان کشور، اتفاق جدیدی نمی‌افتد و اگر هم شعرِ تاه‌ای باشد، ویژگی‌یی ندارد و بیشتر کپی‌برداری از آثار دیگر است، اما در کرمان همواره با اتفاقات جدیدی در آثار طنز روبه‌رو هستیم که جای تبریک دارد.
فیض با بیان اینکه طنز استان کرمان به خوبی گسترش پیدا کرده و در کشور هم درخشیده است، گفت: حضور گسترده‌ مردم در آیین امشب نیز مؤید همین سخن است.

پایان پیام

کد خبر : 22517 ساعت خبر : 2:15 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=22517
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات