گلونی

۱۴۰ هزار فرصت شغلی در گردشگری

به گزارش پایگاه خبری گلونی، سه شنبه دومین نشست شورای عالی میراث فرهنگی با حضور معاون اول رییس جمهور برگزار شد و مصوبات مهمی داشت که در راس آن تایید طرح ایجاد ١۴٠ هزار فرصت شغلی در دو حوزه گردشگری و صنایع دستی طی سالهای ٩۵ و ٩۶ بود که برای این طرح تسهیلاتی معادل ۴ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

دکتر جهانگیری در تایید اهمیت این طرح از اشتغال زایی به عنوان راهبردی اساسی در دولت تدبیر و امید یاد کرد و گفت این اقدام سازمان میراث فرهنگی قابل ستایش است، دستورالعمل اعطای پروانه مجموعه داران اموال فرهنگی، تاریخی و هنری منقول مجاز دومین دستور جلسه این نشست بود که به تصویب رسید.

دستور سوم نشست شورای عالی میراث فرهنگی، بازنگری و اصلاح اساسنامه انجمن های میراث فرهنگی کشور بود.
دستور جلسه چهارم شورا، بررسی مغایرت مصوبه هیات عالی نظارت بر اصناف با قوانین و مقررات و نظارت رسمی مراجع حقوقی دولت و مجلس شورای اسلامی در ارتباط با شمول قانون نظام صنفی بر تاسیسات گردشگری بود.

اعضای شورا، نظرات خود را مطرح کردند و با نظر دکتر جهانگیری مقرر شد موضوع با توجه به نظر معاونت حقوقی ریاست جمهوری پیگیری و حل و فصل گردد.
دستور پنجم شورا بررسی ضرورت و چگونگی احیا مرکز آموزش عالی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با توجه به حاکمیتی بودن امور مرتبط به حفظ و حراست از میراث ارزشمند فرهنگی کشور بود.
پس از بحث و بررسی لازم مقرر شد کمیته ای مرکب از نمایندگان وزارت علوم،سازمان میراث فرهنگی و سازمان برنامه و بودجه و سازمان امور اداری و استخدامی، پیشنهاد احیای مرکز مذکور را بررسی و به شورای عالی اداری ارایه دهد.

ششمین و آخرین مصوبه شورای عالی میراث فرهنگی، اصلاحات یک عبارت از مصوبه استفاده دستگاههای اجرایی موضوع ۵ قانون مدیریت خدمات کشوری از تولیدات صنایع دستی اصیل ایرانی برای اهدا جوایز و هدایا و برنامه های تشریحی بود که به تصویب رسید.
اغلب اعضای شورا مواضع مثبت و همدلانه ای داشتند و این فضای همدلی قطعا به رشد و توسعه صنعت گردشگری کمک می کند.

پایان پیام

خروج از نسخه موبایل