اشتراکات بداهه‌نوازی در شرق و غرب

کنسرت بداهه‌نوازی جیووانی گوئیدی نوازنده مطرح ایتالیایی با الهام از آثار موسیقی دانان جز اروپا روزهای دوم و سوم شهریور با استقبال قابل توجه علاقه‌مندان در فرهنگ‌سرای نیاوران برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، گوئیدی که سابقه اجرا در کشورهای مختلفی همچون آرژانتین، برزیل، آمریکا، آلمان، فرانسه، ایرلند، کره جنوبی، چین، انگلستان، ایتالیا و … را در کارنامه هنری خود دارد برای اولین بار در منطقه خاورمیانه ایران حضور یافت و قرار است پس از بازگشت از تهران، سومین آلبومش را  توسط شرکت ای‌سی‌ام با عنوان Ida Lupino روانه بازار کند.

بداهه یکی از واضحترین رفتارهای خلاقانه و همچنین بداهه نوازی در موسیقی یکی از سازنده ترین شیوه های موسیقی است که باعث تحریک احساسات ملودیک،ریتمیک و هارمونی می شود بداهه نوازی در موسیقی ایرانی،موسیقی اصیل هند و موسیقی جز بسیار متداول است و نوازنده یا خواننده ای که بداهه پردازی میکنه باید داری مهارت و توانایی بالای باشد.
لازم است ذکر شود که در هنر بداهه نوازی محیط و حال و هوای نوازنده نقش بسزایی دارد. درهنگام بداهه نوازی فرد نوازنده باید در آرامش باشد؛ و برای بداهه نوازی باید محیط پیرامون بداهه نواز آرام و بدور از هیاهو و اضطراب باشد.

وی بداهه‌نوازی را به معنای بیرون کشیدن بخشی از زندگی در لحظه خلق اثر توصیف کرد و خاطر نشان کرد: این تلقی وجود دارد که بداهه‌نوازی کار ساده‌ایست. در حالی که بداهه‌نواز باید حس و حال  اتفاقاتی که در محیط پیرامونش روی می‌دهد را با زبان موسیقی به مخاطبانش منتقل کند. این برای من بسیار مهم است. در بداهه‌نوازی خیلی کم اتفاق می‌افتد که همه چیز بدیع و تازه باشد. خیلی از چیزها با ترکیب‌های مختلف در بداهه‌نوازی متبلور می‌شود. در بداهه‌نوازی نباید صرفاً به دنبال خلق کارهای نو بود چرا که پیشینه نوازنده و برخوردهای او با این موضوع به کارش مرتبط است و در هر اجرا به گونه‌ای خودش را نشان می‌دهد.

پایان پیام

کد خبر : 23906 ساعت خبر : 10:25 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=23906
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات