گلونی

نمایشگاه تصویرسازی آثار آنتوان چخوف در برج آزادی

نمایشگاه تصویرسازی آثار آنتوان چخوف در برج آزادی

نمایشگاه تصویرسازی آثار آنتوان چخوف در برج آزادی

نمایشگاه گروهی تصویر سازی آثار آنتوان چخوف از ۴ شهریور در نگارخانه بوستان برج آزادی برپا شد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، ۳۷ اثر تصویرسازی در این نمایشگاه در معرض دید عموم قرار گرفته که همگی آنها بر اساس داستان‌ها و نمایشنامه‌های نویسنده مشهور روسی، آنتوان چخوف ترسیم شده‌اند.

ندا رضایی، پانته آ عبدی فخرایی، سمانه رحیمیان، مریم کوچک‌نژاد، سعیده اصغری، پریسا جعفری، نیلوفرطاهری طلب و مهسا خالقی، برای نخستین بار است که به صورت گروهی این نمایشگاه را برپا کرده‌اند و عنصر اصلی کارهایشان که پیش از این کمتر دیده شده است، به تصویر کشیدن صحنه نمایش برای درک بهتر داستان توسط بیننده اثر و یا خوانندگان آثار چخوف است.

گفتنی است غلامحسین شاه‌علی، رئیس مجموعه برج آزادی، با حضور در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه با خالقان آثار صحبت کرد و به نقد و بررسی آثار ایشان پرداخت.

نمایشگاه تصویرسازی آثار آنتوان چخوف در برج آزادی

نمایشگاه گروهی تصویرسازی آثار آنتوان چخوف از ۴ شهریور در نگارخانه بوستان برج آزادی برپا شده و علاقه‌مندان می‌توانند تا ۱۹ شهریور همه روزه به جز شنبه‌ها از ساعت ۹ تا ۱۷ از آن بازدید کنند.

تاریخ نمایشگاه‌ها با تاریخ بازرگانی و داد و ستد بشر در پیوند است. بازارهای مکاره از ۶۰۰۰ سال پیش وجود داشته‌است. فنیقیها به عنوان بزرگترین بازرگانان زمان خود نخستین نمایشگاه‌ها را در ۲۸۰۰ سال پیش از میلاد برپا کردند. فنیقی‌ها کالاهای جورواجور خود را با کشتی به سرزمین‌های دیگر می‌برند و در آنجا به نمایش می‌گذاشتند. با دگرگونی‌های دوران نوزایی و انقلاب صنعتی نیز رفته رفته نمایشگاه‌ها بهتر و بهتر برگزار شدند و به گونه رویدادهای فصلی، محلی، منطقه‌ای و جهانی خودنمایی کرد. در سال ۱۸۳۰ نمایشگاه جهانی در شهر پاریس برگزار شد که از کشورهای مختلف چهار گوشه جهان در آن شرکت کردند و در این نمایشگاه مهندس ایفل باپرچ (برج ایفل) را در میانه نمایشگاه برای نمایش قدرت و پیشرفت صنعتی فرانسه به جهانیان معرفی کرد.

پایان پیام

 

خروج از نسخه موبایل