گلونی

نمایش آیینی ایران‌بانو در نیاوران

دومین اجرای گروه آلترناتیو در سال ٩۵ با نمایش “ایران بانو ” به کارگردانی پردیس خسروی، ۴و۵ شهریورماه ساعت ١۵در سالن اصلی فرهنگ‌سرای نیاوران به روی صحنه خواهد رفت.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، پردیس خسروی کارگردان این گروه در این زمینه اظهارداشت: حرکات نمایشی “ایران بانو” دومین اجرای سال ٩۵گروه آلترناتیو در فرهنگ‌سرای نیاوران است که اجرای قبلی گروه که دراردیبهشت ماه امسال برگزار شد، با استقبال خوب مخاطبان همراه بود.

وی افزود: این گروه در این نمایش با ٢٩ بازیگر برروی صحنه می‌رود که نویسنده متن ایران بانو را نیز نیما خسروی به عهده داشته است، همچنین رضا جعفری بهنام مدیریت برنامه و راویان این اجرا نیز آرزو روشناس و تارا شاهمرادی خواهند بود.

این نمایش ساعت ١۵ در سالن اصلی فرهنگ‌سرای نیاوران برگزار می‌شود و علاقه‌مندان جهت تهیه و رزرو بلیت می‌توانند از سایت ایران کنسرت اقدام نمایند.

پایان پیام

هنرهای نمایشی

هنرهای نمایشی شکلی از هنر است که برخلاف هنرهای پلاستیکی، هنرمند در آن با استفاده از بدن و فیزیکِ خود در وهلهٔ نخست و سپس بهره‌گیری از امکانات دیگر به خلق هنر خود می‌پردازد. اصطلاح «هنرهای نمایشی» برای اولین بار در سال ۱۷۱۱ در زبان انگلیسی برای مجموعه‌ای از هنرهای دیداری متکی به بازیگر مورد استفاده قرار گرفت.
هنرهای نمایشی شامل: انواع رقص، موسیقیِ زنده، اپرا، تئاتر (زنده و عروسکی)، سینما، شعبده‌بازی و تردستی، داستان‌گویی، نمایش‌های سیرک (بندبازی، معرکه گیری، کار با حیوانات و نمایش‌های پهلوانی) و سایر هنرهای مشابه است.

هنرمندانِ این نمایش‌ها با عنوان‌هایی چون: هنرپیشه، کمدین، رقصنده، شعبده‌بازان، نوازندگان و خوانندگان نام برده می‌شوند.
اُپرا آمیزه‌ای از موسیقی و تئاتر است تا حقیقت به تصویر کشیده شود. ازاین‌رو برای خلق آثار اپرایی باید در دو بخش موسیقی و نمایش آگاهی داشت تا بتوان پدیده‌ای درخور تحسین ایجاد کرد.

اپرا مجموعه‌ای است از هنرهای مختلف: موسیقی، ادبیات، فن بازیگری، طراحی صحنه، دکور و کارگردانی. اپرا از ارزنده‌ترین پدیده‌های جهان موسیقی است. طی چندین قرن، اپرا با تحولات فراوان، همه گونه رویدادها و سبک‌های موسیقی را تجربه کرد و به تکامل رسید.

 

خروج از نسخه موبایل