گلونی

گزارش استاندار لرستان از فعالیت‌های یکسال گذشته

گزارش استاندار لرستان از فعالیت‌های یکسال گذشته

مهندس هوشنگ بازوند در نشست با خبرنگاران با تبریک هفته دولت اظهار کرد: خبرنگاران و رسانه‌ها با دلسوزی برای استان از هیچ کوششی فروگذار نمی‌کنند و خوشبختانه امروز لرستان فضایی در دولت دارد که نشان از توجه دولت است و این مرهون زحمات اصحاب رسانه است.

به گزارش پایگاه خبری گلونی وی با بیان اینکه مطبوعات ظرفیت بسیار بزرگی برای توسعه و پیشرفت استان هستند، اضافه کرد: باید شرایط و فضای خوبی برای استان ترسیم کنیم و از همه کسانی که دفاع واقع‌بینانه از عملکرد دولت دارند و یا نقد منصفانه می‌کنند تقدیر می‌کنم.

باز وند با بیان اینکه اگر به دنبال تحول اقتصادی هستیم لازمه آن بودن یک پیوست فرهنگی است، افزود: قطعاً بدون حضور بخش خصوصی نمی‌توان عقب‌ماندگی‌ها و نیازهای استان را برطرف کرد؛ سالانه باید ۴ هزار میلیارد تومان در استان سرمایه‌گذاری شود که این مهم در سایه حضور بخش خصوصی محقق خواهد شد.

گزارش استاندار لرستان از فعالیت‌های یکسال گذشته

نماینده عالی دولت در استان با بیان اینکه برای رسیدن به اهداف بایستی مسائل اقتصادی به گفتمان تبدیل شود، یادآور شد: باید اقتصاد مقاومتی تبدیل به فرهنگ شود و ریل توسعه از بخش دولتی به خصوصی تبدیل شود که در این راستا با چالش‌هایی مواجه‌ایم حتی این چالش‌ها می‌تواند در بدنه دولت باشد.

بازوند تولید ثروت را در گرو برطرف کردن چالش‌های پیش روی اقتصاد دانست و با اشاره به اینکه تولید ثروت در راستای اقدام و عمل باشد، گفت: تولید ثروت توسط دولت انجام نمی‌شود بلکه باید توسط بخش خصوصی انجام شود و البته از همه ظرفیت و منابع بایستی استفاده کرد.

وی اضافه کرد: بخش خصوصی با آمدن خود پکیجی شامل سرمایه، خودباوری، اعتماد به نفس و فرهنگ کار را می‌آورد که البته لازمه آن فراهم کردن زیرساخت‌هاست.

وی توسعه فرودگاه، راه‌ها، آزادراه‌ها، پتروشیمی، راه‌اندازی سدها، ظرفیت‌های راکد و ایستگاه‌های پمپاژ و پروژه‌های میراث فرهنگی و… را از جمله دستاوردهای دولت تدبیر و امید در لرستان خواند و با اشاره به اینکه پارک شاپوری در جنوب شهر در حال ایجاد است که منحصر به فرد بوده است و اقدامات نیاکان ما در ۲۰۰۰ سال پیش را نشان می‌دهد، گفت: همچنین قرار است پارکی همانند کیو در جنوب شهر خرم‌آباد ایجاد شود.

استاندار لرستان با بیان اینکه در بحث کشاورزی باید به سمت کشاورزی اقتصادی و صنعتی برویم این در حالی ست که هم اکنون در حال کشاورزی سنتی و معیشتی است، افزود: ماحصل کشاورزی صنعتی می‌تواند تحول بزرگی در کشاورزی ایجاد می‌شود و قرار است ۸۰۰۰ هکتار زمین دیم را به آبی تبدیل کنیم.

وی ادامه داد: شریک ما در امور اقتصادی بانک‌ها هستند و پول جمعیت لرستان به مبلغ ۳ هزار میلیارد تومان به عنوان سپرده در اختیار بانک‌هاست که ۸۵ درصد این پول‌ها به خارج استان می‌روند.

باز وند در خصوص وضعیت کارخانه سیمان پل‌دختر گفت: این پروژه ۱۳ سال است که مسکوت مانده و قرار است فاینانس شود و شرکت‌های فاینانسور آمدند و امید داریم به انجام برسد.

استاندار لرستان در مورد محلی برای نگهداری اشیای قیمتی در استان گفت: پس از ساماندهی قلعه فلک‌الافلاک قرار بر این شد که ساختمان دانشگاه تبدیل به هتل ۵ ستاره شود که منتقدین زیادی داشت که این بیشتر تنگ‌نظری بود؛ سرمایه‌گذاری از دبی برای این مهم اعلام آمادگی کرده اما گیر ما انتقالات نبود بلکه سند این زمین است و چنانچه این ساختمان تبدیل به هتل شود مهمانسرای ارتش پس از تخلیه تبدیل به موزه تاریخی خواهد شد.

بازوند یادآور شد: امسال ۲٫۵ میلیارد تومان برای مرمت قلعه فلک‌الافلاک در نظر گرفته شده است.

وی گفت: برای ساماندهی قلعه فلک‌الافلاک بیش از ۴۲ میلیارد تومان ابلاغ شده و بنده به آقای نوبخت گفتم تا زمانی که پول نقد به ما ندهید با سپاه وارد مذاکره نمی‌شویم.

نماینده عالی دولت در استان با اشاره به اینکه پالایشگاه پلدختر را به قرارگاه خاتم واگذار کردیم، گفت: همچنین امیدی به راه‌اندازی سیمان خرم‌آباد نیست و باید وضعیت سهامداران آن تعیین تکلیف شود.

باز وند گفت: همچنین نیروگاه هزار مگاواتی خرم‌آباد نیز ۵۰۰ مگاوات توسط بنیاد انجام می‌شود که LC آن باز شده و ۱۸۱ میلیون یورو از صندوق توسعه ملی اعتبار برایش تأمین شده است.

پایان پیام

خروج از نسخه موبایل