آموزش تکنیک‌های استقرار و کمپ‌زنی در طبیعت

سمینار آموزشی تکنیک‌های استقرار و کمپ‌زنی در طبیعت، در سعدآباد برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، سمینار آمورشی رایگان تکنیک‌های استقرار و کمپ‌زنی در طبیعت توسط خانه طبیعت‌گردی ایران و با همکاری باشگاه فرهنگ و طبیعت در مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد برگزار گردید.

در این نشست که مخاطبین اصلی آن را علاقه‌مندان، راهنمایان طبیعت‌گردی و گروهی از متخصصین حوزه گردشگری تشکیل می‌دادند، عباس جندقی و عرفان فکری از اساتید بقا در طبیعت، روش‌های ساده، مؤثر، خلاقانه و مفید استقرار در محیط‌های طبیعی را آموزش دادند.

بنا بر این گزارش تکنیک‌های چگونه گرم خوابیدن در طبیعت با استفاده از ابزاری همچون کیسه خواب، تغدیه مناسب، نحوه پوشش و …؛ نحوه چیدمان صحیح وسایل در کوله پشتی؛ نحوه برافروختن آتش در طبیعت؛ شیوه‌های دور کردن حشرات موذی از محیط کمپ، نجات‌بخشی با هایپرترمیا (گرماافزایی)؛ روش‌های برآورد کردن زمان از طریق نور آفتاب؛ چگونگی پوشش سر در محیط‌های طبیعی، نحوه مواجه نشدن و دور کردن حیوانان وحشی از محل کمپ، نحوه ساختن ننوی استاندارد، انتخاب محل مناسب برای ایجاد کمپ و …. از جمله موضوعاتی بود که در این برنامه آموزش داده شد.

شرکت‌کنندگان در برنامه مذکور گواهینامه آموزشی خود را با مجوز سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دریافت خواهند کرد.

گفتنی است بقا در طبیعت، هنر زنده‌ماندن در شرایط سخت است که شامل تکنیک‌هایی است که باعث می شود در سخت‌ترین شرایط و با کمترین امکانات، جان خود و همسفرانمان را نجات بدهیم. بقاء در طبیعت، سطوح مختلفی دارد، در سطح پایین‌تر شامل تکنیک‌های خلاقانه‌ای است که باعث می‌شود در سفر و طبیعت‌گردی، راحتی سفر را چند برابر کنیم.

پایان یپام

کد خبر : 24941 ساعت خبر : 11:35 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=24941
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات