اختلاف‌فرهنگی با قطری‌ها

پایگاه خبری گلونی، ارژنگ حاتمی: کم‌کم باید فکری به حال این «اختلافات فرهنگی» داشته باشیم؛ در جریان مسابقات المپیک یک نفر که آخرش نفهمیدیم «نایب رئیس یکی از انجمن‌های ورزشی» بود یا نبود، در ریو به اشتباه تصور کرده بود که تعارف برزیلی‌ها که گفته‌اند: «قابل نداره، میهمان ما باشید» واقعی است و پول برخی از اقلام را نداد که دستگیر شد.
به‌تازگی نیز مهدی تاج گفته‌است: «قطری‌ها برداشت بدی از شادی نکونام داشتند.» حالا اینکه چه برداشتی داشته‌اند اصلا مهم نیست؛ مهم آن است ما با آنها (و شاید هم آنها با ما) دارای اختلاف فرهنگی هستیم.
در همین رابطه پیشنهاد می‌شود برشورهایی در خصوص نحوه شادی‌هایمان تهیه شده و قبل از هر بازی به بازیکنان و مربیان تیم حریف بدهیم تا بیش از این دچار اختلاف فرهنگی با ما نشده و از شادی‌هایمان بد برداشت نکنند.
روزنامه الشرق‌قطر نیز با بیان اینکه «رفتار مربی تیم ملی ایران جای توجیه ندارد.» نوشته است: «نکونام باید تنبیه شود.» و در همین رابطه شنیده می‌شود قطری‌ها این تنبیه‌ها را برای نکونام پیشنهاد داده‌اند:
تنبه اول: مشاهده ۱۰ بازی با قضاوت همان داور سریلانکایی که کلا روی مخ بازیکنان و مربیان‌ما بود.
تنبیه دوم: مشاهده ۱۰ فوتبال تیم ملی قطر که در یک کشور دیگر میهمان هستند و برای مساوی گرفتن به میدان رفته‌اند و یا یک بر صفر جلو افتاده‌اند و در طول بازی تنها برای وقت‌کشی روی زمین قلت می‌زنند.

پایان پیام

کد خبر : 24579 ساعت خبر : 6:40 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=24579
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات