اعلام رسمی جنگل ابر به‌عنوان منطقه حفاظت‌شده

پیرو مصوبه شماره ۳۸۵ مورخ ۲۹/۱۰/۹۳ شورایعالی محیط زیست مبنی بر اعلام جنگل ابر به عنوان منطفه حفاظت‌شده با انتشار این مصوبه در روزنامه رسمی شماره کشوربه شماره ۲۰۸۰۲ مورخ ۱۸/۰۵/۹۵ این منطقه حفاظت‌شده رسماً برای حفاظت بهینه توسط سازمان حفاظت محیط زیست دارای پشتوانه قانونی شد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، عباسعلی دامنگیر با اعلام این خبر گفت: تلاش برای تبدیل جنگل ابر شاهرود به یک منطقه حفاظت‌شده به منظور حفظ یکی از بهترین و بی‌نظیرترین اکوتون‌های جنگل‌های هیرکانی و بر اساس توافق سازمان حفاظت محیط زیست وسازمان جنگل‌ها مراتع و آبخیزداری از سال ۱۳۸۷ آغاز شد و پس از اخذ موافقت‌های قانونی در جلسه شورایعالی محیط زیست مورخ ۲۹/۱۰/۹۳ به تصویب این شورا رسید.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان گفت: وفق ماده ۴ قانون شکار و صید مصوبات شورایعالی حفاظت محیط زیست ۲۰ روز پس از انتشار در روزنامه رسمی کشور لازم‌الاجرا خواهند بود؛ لذا از ۷ شهرویور ماه همه قوانین مقرر بر مناطق حفاظت شده در حدود اربعه منطقه حفاظت‌شده جنگل ابر لازم‌الاجرا بوده و خواهند بود.

عباسعلی دامنگیر در خاتمه افزود: به منظور حفاظت بهینه و امکان برقراری گشت و کنترل محیط‌بانان در این منطقه یک واحد محیط‌بانی نیز از محل اعتبارات استانی اداره کل حفاظت محیط زیست استان سمنان احداث و در سال جاری آماده بهره‌برداری می‌باشد.

پایان پیام

کد خبر : 24479 ساعت خبر : 10:12 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=24479
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات