بنی‌اعتماد: سینما ابزار من برای بیان دردهای جامعه است

غروب روز دوشنبه (هشتم شهریور) گالری آریانا میزبان برنامه‌ای بود که تا نیمه شب طول کشید. نمایش فیلم مستند «آی آدم‌ها» به کارگردانی رخشان بنی‌اعتماد که این روزها در گروه هنروتجربه در حال اکران است، برای هنرمندان و حامیان این فیلم. مستند «آی‌آدم‎ها» با هدف معرفی پروژه ساخت و تجهیز بیمارستان فوق تخصصی جراحی اطفال «زنجیره امید» ساخته شده‎ و در این مراسم مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان وجه نقد از طرف حامیانی برای ساخت این بیمارستان جمع‌آوری شد.

مراسم با نمایش فیلم آغاز شد و پس از آن احسان کرمی که اجرای برنامه را بر عهده داشت، با اعلام این‌که مستند «آی آدم‌ها» یک هفته‌ای است در گروه هنروتجربه اکران شده است، عنوان کرد: «در این شب هنرمندان، پزشکان و اعضای خیریه زنجیره امید در حالی گرد هم جمع شده‌اند که یک مستند نقطه اشتراک همه آن‌هاست. با این‌که خود شاید فیلم و موضوعاتی که در آن مطرح می‌شود، حال ما را خوب نکند، اما این کنار هم بودن می‌تواند حال خوبی برای‌مان به ارمغان بیاورد.»

رخشان بنی اعتماد کارگردان این مستند هم ضمن خوشامدگویی به مهمانان عنوان کرد: «هیچ چیزی برای یک فیلم‎ساز خوشحال کننده‌تر از یک سالن پر از مخاطب نیست و من هم امشب خیلی خوشحال هستم، در عین حال هم شرمنده شده‌ام که مکان برای میزبانی همه عزیزان کوچک  است.»

در ادامه برخی از حاضران در مراسم نکته‌هایی را درباره فیلم بازگو کردند.

محمود دولت آبادی به جمله‌ای از فیلم اشاره کرد:«در فیلم جمله‌ای را از پروفسور مزدا می‎شنویم که می‌گوید، امیدواریم دیگر کسی در کشور به زنجیره امید نیاز نداشته باشد. معتقدم این حرف اصلی فیلم است که باید زده شود.»

لوریس چکناواریان هم که به شدت تحت تاثیر فیلم قرار گرفته بود، گفت:« باید کاری کنیم که درد در جامعه کمتر شود.»

حامد بهداد هم عنوان داشت که اثر خیلی خوبی دیده و از آن لذت زیادی برده است.

پروفسور مزدا از پزشکان حاضر در موسسه زنجیره امید هم با بیان این‎که کار خیلی مهمی انجام نداده است،از همکارانش و تمام کسانی که برای زنجیره امید تلاش می کنند، تشکر کرد.

مهتاب کرامتی که از همراهان حامیان این فیلم است، ضمن تشکر از همراهی حامیان، اظهار کرد:«باید از خانم رخشان بنی‌اعتماد تشکر کنم که ما را در  تجربه آشنایی با زنجیره امید شریک کرد، ما فهمیدیم می‌شود درد داشت ولی لبخند زد، به‎ویژه اگر بدانیم حامی داریم و کمک‌هایی هستند که می‌توانیم به آن ها دل گرم باشیم.»

او در ادامه توضیح داد که همه عواید اکران فیلم و هزینه‌هایی که در کمپین جمع شود، فقط و فقط مختص بچه های زنجیره امید و بیمارستان ۵۴٠ تخت خوابی است که با این کمک‎ها ساخته می‌شود. کرامتی هم‌چنین تاکید کرد، ساخت و تجهیز کردن این بیمارستان به حامی‌هایی نیاز دارد و اصغر فرهادی را که در مراسم حضور نداشت، به عنوان اولین حامی معرفی کرد. این بازیگر در ادامه یادآور شد: «از یک هفته قبل که این کمپین به راه افتاده، تنها۴ حامی داشتیم که در همین مدت به ١٣ حامی رسیده و این موضوع برای ما ارزش زیادی دارد و امیدوار هستیم امشب تعداد حامی‌ها بیشتر هم شود.»

مریم مرعشی، موسس «زنجیره امید» نیز از همه کسانی‌که در برنامه حضور داشتند، تشکر کرد و گفت: «خانم بنی‌اعتماد در فیلمی که ساختند خود من را به بطن ماجرا بردند و زنجیره امید را خیلی خوب به تصویر کشیدند که از ایشان تشکر می‌کنم.»

در ادامه مراسم اسامی دیگران حامیان نمایش این مستند اعلام شد و حاضرین در این مراسم هم چگونگی همراهی با این  کمپین را عنوان کردند. جهانگیر کوثری به مناسبت تولد دخترش باران کوثری حامی اکران ٢۵ مهر ماه فیلم شد. پیمان معادی و حبیب رضایی حامی هم حامی یک جلسه نمایش مستند «آی آدم‌ها» شدند.

محمود دولت آبادی نیز اعلام کرد جلسه کتاب‌خوانی می‌گذارد و عواید آن برای این بیمارستان کنار گذاشته می‌شود، لوریس چکناواریان هم از برگزاری یک کنسرت برای حمایت از این همراهی خبر داد.  یارتا یاران هم اعلام کرد در گالری آریانا گالری عکسی با عنوان «زیبایی دوستت دارم» را برگزار می‌کند که عواید آن برای بیمارستان در نظر گرفته می‌شود. هم‌چنین در ادامه دیگر برنامه‌هایی هم معرفی شدند که قرار است برای اکران فیلم در مناطق آزاد و دیگر استان‌ها برگزار شود.

در ادامه مراسم از ١٣ حامی که همراه و همگام این فیلم و موسسه برنامه بودند، تقدیر شد. حامیانی که از میان بانک‌ها، شرکت‌ها و مراکز فرهنگی هنری مختلف بودند.

بنی اعتماد در پایان با بیان این‎که هر قدم و هر قلمی در جهت کم کردن دردهای این جامعه اتفاق خوبی است، اظهار کرد: «ابزار من برای بیان این دردها سینماست. من از هیچ کس به جز خودم سفارش نمی‌گیرم. این فیلم هم سفارش خودم به خودم بود. حرف های من را به عنوان یک مادر که قلبش برای این بچه‎های می‌تپد، بپذیرید.»

او هم‌چنین تشکر ویژه از داود موسایی، مدیریت نشر فرهنگ معاصر داشت که از اولین رونمایی فیلم همراه این تیم بوده است و گفت: «اعتراف می‌کنم که اولین بار است که بعد از این همه سال کار در جلسه جذب کمک شرکت کردم، هیچ وقت حتی فیلم‌هایم هم اسپانسر نداشته‌اند و از همین رو خیلی هیجان زده هستم و از طرفی حضور شما در این‌جا برای من ارزش زیادی دارد.»

در این مراسم که افرادی چون لوریس چکناواریان، حامد بهداد، مهتاب کرامتی، سحر دولت شاهی، علیرضا عصار، بیتا فرهی، محمود دولت آبادی، مجید مشیری، اکرم محمدی، جهانگیر کوثری، هانا کامکار، رویا نونهالی، حسین پاکدل، احمدرضا اسعدی، عاطفه رضوی، پیمان معادی، حبیب رضایی، جهانگیر کوثری و جمعی از پزشکان موسسه زنجیره امید به همراه صاحبان صنایع حضور داشتند.در انتهای مراسم نیز مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان وجه نقد برای تجهیز کردن بیمارستان فوق تخصصی جراحی اطفال «زنجیره امید» جمع‌آوری شدو البته بسیاری از حمایت‌های دیگر که به شکل معنوی و تامین بخشی از نیازهای بیمارستان اتفاق افتاد.

پایان پیام

کد خبر : 24175 ساعت خبر : 9:32 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=24175
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات