بچه‌ای به نام تانکر

پایگاه خبری گلونی، محسن فراهانی: روزها و ماه‌های ابتدایی بعد از تولد نوزادان، برای پدر و مادر لحظات بسیار شیرینی است. اما این شیرینی گاهی همراه می‌شود با سختی، مرارت و شب‌نخوابی‌های فراوان. شما نوزادی را تصور کنید که شب‌ها مدام گریه می‌کند و شیر می‌خواهد و روزها مدام گریه می‌کند و دستشویی دارد و پوشک می‌خواهد. در این شرایط، آرام‌ترین و با ادب‌ترین اشخاص هم یک فحشی به خودشان می‌دهند که چرا خام شدند و ازدواج کردند. خبرنگار وقایع‌تهرانیه که خود در دوران نوزادی، دستشویی‌دارِ قهاری بود، این گزارش را تهیه کرده است تا شاید زوج‌های جوان را از خطری که آن‌ها را تهدید می‌کند باخبر کند. شایان ذکر است که مادر خبرنگار وقایع‌تهرانیه در نشستی بین اقوام گفته بوده: این بچه آن‌قدر دستشویی می‌کرد که ما او را «تانکر یِه‌سره» صدا می‌کردیم.

مرد جوانی که تازه پدر شده بود، به خبرنگار ما گفت: حسِ پدر شدن یکی از زیباترین حس‌های دنیاست. انگار که تانکرتانکر خوشبختی به آدم هدیه داده باشند. اما خب این تانکر خوشبختی، گاهی اوقات به تانکر دردسر تبدیل می‌شود. خبرنگار ما از آن مرد خواست که این‌قدر تانکرتانکر نکند. وی قبول کرد و ادامه داد: هزینه‌های بیمارستان و پوشک یک طرف، تانکرتانکر هم باید میوه بخریم و به مهمان‌ها تعارف کنیم. خبرنگار وقایع‌تهرانیه مجدداً از او خواست کلمه‌ی «تانکر» را تکرار نکند. وی قبول کرد و افزود: هر یک از اقوام که می‌آیند، شروع می‌کنند به عکس گرفتن با موبایل‌هایشان. حالا عکس‌ گرفتن‌ها به کنار، بعضی‌ها می‌خواهند به‌زور ثابت کنند که یک جایی از نوزاد شبیهِ آن‌ها است. به عنوان مثال امروز صبح، مادربزرگِ بچه رفته بود روی نرده‌های تخت نشسته بود، لب‌هایش را غنچه کرده بود و می‌گفت لب‌های بچه به من رفته است. ناگهان تخت شکست و مادربزرگ به شدت بر زمین خورد و لب‌هایش به اندازه‌ی یک تانکر باد کرد. خبرنگار ما که عصبانی شده بود گفت: من چند بار از شما درخواست کردم از کلمه‌ی «تانکر» این‌قدر استفاده نکنید. آن مرد در جواب خبرنگار ما گفت: شما چرا «یه‌سره» می‌گویید از کلمه‌ی «تانکر» استفاده نکنم؟ مشکلی با تانکر دارید که یه‌سره این جمله را تکرار می‌کنید؟

جا دارد از مردم محل و کلانتری منطقه قدردانی کامل خود را اعلام کنیم، چرا که خیلی سعی کردند دندان‌های خبرنگار ما را از روی خرخره‌ی آن مرد جدا کنند.

یکی از کارشناسان معروف در موضوع کودک و نوزاد در مصاحبه با خبرنگار وقایع‌تهرانیه گفت: والدین محترم باید توجه داشته باشند که در زمان بارداری از گوشی‌های هوشمند و وای‌فای استفاده نکنند. امواج این دستگاه‌ها برای جنین و نوزاد بسیار خطرناک است. تغذیه‌ی مادر نوزاد هم بسیار مهم است. مادر تا می‌تواند باید خوراکی‌های مقوی و پروتئین‌دار بخورد. شما بچه‌ای را فرض کنید که از شیری تغذیه می‌کند که حاصل خوردن سوسیس و کالباس است. خب معلوم است که این بچه مثل یک «تانکرِ یه‌سره»، فقط باید بخورد و دستشویی کند.

جا دارد از مردم محل و مسؤلان بهشت‌ زهرا قدردانی خود را اعلام کنیم، چراکه سعی کردند مراسم کفن‌و‌دفن آقای کارشناس، آبرومندانه برگزار شود.

پایان پیام

از: روزنامه وقایع‌تهرانیه

کد خبر : 24766 ساعت خبر : 8:26 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=24766
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات