جشنواره عکس سفر و ایمنی راه

‌کشته‌شدن سالانه حدود ۱۷ هزار نفر و مصدوم‌شدن حدود ۲۰۰ هزار نفر در کشور، آمار تکان‌دهنده‌ای است. نکته قابل توجه این است که خطاهای انسانی عامل حدود ۷۰ درصد سوانح رانندگی منجر به فوت در طول دهه گذشته بوده و گریبان‌گیر قریب به ۲/۲ میلیون خانوار (حدود ۱۰ میلیون نفر) شده است.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۳۱۴ برای فراهم آوردن موجبات آسایش و تسهیل مسافران تأسیس و از ابتدای فعالیت به عضویت فدراسیون بین‌المللی اتومبیلرانی (FIA) و اتحادیه بین‌المللی جهانگردی (AIT) درآمد. یکی از عمده‌ترین فعالیت‌های کانون کمک به ایمنی خودروها و تسهیل عبور و مرور و ایجاد شرایط ایمن و آسایش مسافران و تردد در جاده‌هاست.

با توجه به نامگذاری دهه ۲۰۲۰-۲۰۱۱ میلادی توسط سازمان ملل متحد به عنوان «دهه اقدام برای ایمنی راه» و انتظار همه ارگان‌های ملی و بین‌المللی از جمله فدراسیون بین المللی اتومبیلرانی (فیا) برای ترویج فرهنگ صحیح رانندگی به منظور کاهش سوانح جاده‌ای، در صدد برآمدیم، اولین جشنواره عکس کانون را با عنوان «سفر و ایمنی راه» برگزار نماییم.

تهیه بانک تصویری روزآمد با مضامین ایمنی راه و سفر و استفاده از آن برای شناخت کاستی‌های ایمنی در جاده‌ها برای گردشگران و گردآوری مجموعه‌ای از تصاویر ارزنده جهت استفاده در شبکه‌های اجتماعی کانون و ارتقای فرهنگ عمومی جامعه از مسائل مورد توجه در برنامه‌ریزی این رویداد خواهد بود.

این جشنواره می‌تواند مقدمه‌ای برای برنامه‌ریزی و اجرای سایر پیشنهادهای فرهنگی و آموزشی مرتبط با ایمنی راه و سفر از جمله برگزاری «کنفرانس ایمنی راه و گردشگری» در سطح ملی و منطقه‌ای باشد.

کانون با ترغیب علاقه‌مندان به حوزه عکاسی برای شرکت در این جشنواره، بستری مناسب برای فرهنگ‌سازی در حوزه سفر و ایمنی راه فراهم می‌کند.

کد خبر : 24954 ساعت خبر : 12:17 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=24954
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات