خلیج‌فارس زباله‌دان سکوهای نفتی

به گزارش پایگاه خبری گلونی، مسعود بُربُر در مهر نوشت: تأسیسات نفتی مستقر در دریا موظفند پسماندها و پساب‌های خود را به ساحل انتقال دهند تا به شکل صحیح دفع شود. با این حال گزارش خبرنگار مهر از تأسیسات نفتی ایران نشان می‌دهد که سکوها و شناورهای نفتی کشور پسماندها و پساب‌های خود را مستقیماً در آب دریا می‌ریزند.

پروین فرشچی معاون محیط زیست دریایی سازمان محیط زیست در پاسخ به خبرنگار مهر که این موضوع را در نشست خبری معاونت دریایی سازمان محیط زیست در پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی طرح کرد، با تأیید این موضوع گفت: متاسفانه ادعای شما درست است و ما هنوز نتوانسته ایم جلوی این کار را بگیریم. یکی از دلایل اصلی بازنگری در قوانین محیط زیست دریای هم این است که بتوانیم نظارت بهتری بر عملکرد این صنایع داشته باشیم.

مدیرکل دفتر آلودگی های دریایی سازمان حفاظت محیط زیست نیز با تأیید موضوع به خبرنگار مهر گفت: منابع آلاینده دریا به طور کلی به دوس دسته تقسیم می‌شوند. یک گروه منشأ سرزمینی دارند یعنی از شهرها و صنایع و … سرچشمه می‌گیرند و دسته دوم منابع آلاینده شناور همچون سکوهای نفتی و شناورها هستند. سازمان محیط زیست متأسفانه آن‌گونه که باید امکان نظارت بر منابع آلاینده دریایی دست‌دوم را نداشته است.

اما امروز عکس‌هایی از یک سکو در پارس جنوبی به دست گلونی رسیده که نشان می‌دهد زباله‌ها بر روی سکو سوزانده می‌شود و بعد در خلیج فارس ریخته می‌شوند.

شنیده‌های خبرنگار ما از نارضایتی پرسنل ایرانی این سکو دارد اما مسئولین سکو همچنان این کار را انجام می‌دهند.

پایان پیام

کد خبر : 25417 ساعت خبر : 10:07 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=25417
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات