خوردن گوشت قرمز گاو زمین را گرم می‌کند

به گزارش پایگاه خبری گلونی، طبق تحقیق تازه‌ای در ژاپن، اعلام شد خوردن یک کیلو گوشت قرمز گاو معادل بیش از ۳ ساعت رانندگی در حالیست که چراغ‌های خانه روشن باشد.

دانشمندان مرکز علمی تحقیقات چارپایان و مراتع، چرخه زندگی گاو گوشتی استاندارد را از نظر اثرات آن بر تغییر دمای زمین به دقت بررسی کردند.  این بررسی شامل مصرف انرژی، تولید متان، اسیدی شدن آب‌ها و یوتروفیکشن به معنی غنی شدن بیش از حد مواد مغذی آب در اثر کودهای شیمیایی و کاهش اکسیژن  و مرگ حیات جانوری در منابع آب است. در مجموع به طور متوسط تولید یک کیلوگرم گوشت گاو معادل بیش از ۴۵۰۰ کیلوگرم گازهای گلخانه‌ای است.

خوردن گوشت قرمز مانند یک ماشین مدل بالا در چرخه محیط زیست تاثیر دارد. شاید به اندازه سوخت‌های فسیلی تاثیر نداشته باشد، اما تاثیرات قابل توجهی روی تغییرات آب و هوایی می‌گذارد. به گزارش سازمان غذا و کشاورزی سازمان ملل،‌۱۴٫۵ درصد آلودگی گازهای گلخانه‌ای در جهان را دام‌ها ایجاد می‌کنند و ۶۵ درصد آلودگی صنعت دام را گوشت‌های گاو و لبنیات تشکیل می‌دهند.

 

به گزارش گلونی به نقل از مدیکال نیوز تودی، شواهد علمی وجود دارد که نشان می‌دهد مصرف مقدار قابل توجهی از گوشت قرمز گاو خطر ابتلا به دیابت نوع دو را افزایش می‌دهد. همچنین، رژیم‌های غذایی سرشار از سبزیجات، میوه‌ها، خشکبار و دانه‌ها که حاوی مقدار کمی از گوشت هستند می‌توانند خطر ابتلا به این بیماری را کاهش دهند. درنتیجه، به گفته محققان، رژیم غذایی گیاهی می‌تواند بهترین گزینه در پیشگیری و کنترل دیابت باشد. دیابت علاوه بر تاثیرات روی سلامت جسم می‌تواند با پیامدهای جدی روانی نیز همراه باشد. خطر ابتلا به افسردگی در میان مبتلایان به دیابت نوع دو، تقریبا دو برابر بیش از عموم مردم است. در این بررسی، گروهی از محققان به منظور فهم تاثیر کاهش مصرف فرآورده‌های گوشتی در کنترل گلوکز خون و بهبود وضعیت جسمی به تحلیل اطلاعات بدست آمده در مطالعات موجود پرداختند.

پایان پیام

کد خبر : 23941 ساعت خبر : 6:53 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=23941
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات