رسانه‌های عراقی در لرستان چه می‌کنند

به گزارش پایگاه خبری گلونی مدتی است که برخی شبکه‌های عراقی کردزبان خارج کشور، از ترفندهایی جدیدی برای ایجاد تفرقه و فرهنگ‌سازی جعلی استفاده می‌کنند.
موضوعیت وجودی این شبکه‌ها ایجاد تفرقه و دشمنی در میان ایرانیان است، ولی در ظاهر خود را خیرخواه نژادهای مختلف ایران نشان می‌دهند. این شبکه‌ها با استفاده از عناصر جدایی‌طلب و گاهی ناآگاه به ترفندهای رسانه‌ای، در مناطق لک‌زبان لرستان و ایلام و کرمانشاه دست به ساخت برنامه‌هایی می‌زنند تا این آنها را نزدیک به خود نشان دهند. حتی وقاهت را به جایی می‌رسانند که لرهای لک‌زبان را را کرد می‌دانند و آنها را مشتاق به جدایی از ایران و خواهان پیوستن به کردستان بزرگ خیالی خود معرفی می‌کنند.
این شبکه‌ها در فضای مجازی فعالیت فراوانی دارند. صفحه‌هایی ساخته‌اند که در دید نخست یک صفحه کاملا لری و یا لکی است و از مناظر و فرهنگ این مردمان استفاده کرده است ولی وقتی بیشتر در این پیج‌ها جست‌وجو می‌کنیم، خواهیم دید که فقط جهت ایجاد درگیری و تفرقه بین لرها درست شده‌اند.
این شبکه‌های به‌راستی معاند هیزم‌کش آتش جاهلانی شده‌اند که سرزمین لکستان را علم کرده‌اند. با استفاده از این افراد می‌خواهند در ابتدا باعث جدایی لک‌ها از لرها شوند و در آخر برنامه اصلی خود را اجرایی کنند. برنامه‌ای که هرچند در ابتدا خام و ساده‌لوحانه به نظر می‌رسد، ولی در صورت مدیریت‌نکردن توسط لرها و لک‌ها، بعید نیست خطر آن جدی و جدی‌تر شود.
استفاده درست از شبکه‌های استانی مناسب‌ترین راه مقابله با این شبکه‌هاست. ولی متاسفانه وضعیت فعلی شبکه‌های استانی مناسب نیست. چه در ایلام و چه لرستان برنامه‌های خنثی و بی‌هدفی ساخته می‌شوند که فقط جنبه پرکردن زمان شبکه دارند و انگار در مقابل برنامه‌های متنوع شبکه‌های کردی خارج کشور توان مقابله ندارند.
مقابله با این شبکه‌ها چون از حس قوم‌گرایی افراد سوءاستفاده می‌کنند بسیار دشوار است. باید در برابر این شبکه‌ها و افرادی که برای آنها در داخل فعالیت می‌کنند و هدفی جز جدایی‌طلبی ندارند، با برنامه روبه‌رو شد. به نظر می‌رسد از نظر امنیتی باید مانع حضور این شبکه‌ها در ایران شد و به آنها اجازه نداد به‌راحتی در ایران گزارش بگیرند و نقشه فاشیستی و ضدامنیت ملی ایران را به نام کردستان بزرگ را اجرا کنند.

البته که لرتباران در دام چنین شبکه‌هایی نخواهند افتاد اما به هر حال عملکرد این شبکه‌ها بی‌تاثیر هم نیست.

پایان پیام

کد خبر : 24414 ساعت خبر : 12:55 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=24414
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات