سبحان امرایی: می‌توانیم موسیقی لری را جهانی کنیم

به گزارش پایگاه خبری گُلوُنی، دهمین جشنواره ملی موسیقی جوان چهارشنبه ۲۴ شهریورماه با اعلام برگزیدگان در تالار وحدت به کار خود پایان داد.

در این دوره از جشنواره موسیقی جوان، نوازندگان لرستانی خوش درخشیدند و در چند بخش از این جشنواره بالاترین رای را از هیئت داوران به‌دست آوردند.

سبحان امرایی نفر اول بخش کمانچه لری در این جشنواره با گلونی گفت‌وگویی کرده است که در ادامه می‌خوانید:

– آقای امرایی سطح مسابقه چگونه بود؟

سطح مسابقات امسال از پارسال خیلی بالاتر بود. نوازنده‌ها جوان بودند و در حین جوانی‌شان، خیلی باتجربه بودند. جا دارد از طریق رسانه شما که یک رسانه عمومی و مردمی است، از همه دست‌اندرکاران برگزاری این مسابقه تشکر کنم. قطعا برگزاری چنین مراسم‌هایی به زمان و تلاش و زحمات زیادی نیاز دارد و خیلی نفرات هستند که زحمت می‌کشند، ولی اسمی از آن‌ها برده نمی‌شود و من از این طریق از همه این عزیزان تشکر می‌کنم. در مجموع مسابقه خوبی بود و من و دوستانم راضی بودیم. بنده در گروه سنی الف اول شدم و این را مرهون زحمات استادانم هستم.

– استادان شما چه کسانی بودند؟

در این چند سالی که نوازندگی کار می‌کنم، بیشتر خدمت آقای داوود رضایی بودم و نوازندگی‌ام را به ایشان مدیونم. آقایان اکبر خسروی و تیمور حسینی نیز هر کدام به نوبه خودشان برایم زحمت کشیدند و از این عزیزان هم تشکر می‌کنم. مطمئنا همیشه زحمات اساتید و بزرگان هر رشته است که افراد می‌توانند خودشان را به سطح بالایی برسانند و اگر کمک و دلسوزی‌های این بزرگان نباشد، شاید رسیدن به این مرحله از زندگی خیلی سخت، دشوار و در بعضی مواقع غیرممکن باشد.

– نواختن ساز را از چه موقعی شروع کردید؟

از بچگی به ساز و نوازندگی علاقه داشتم، به طوری که خانواده‌ام می‌گویند از وقتی که خیلی کوچک بودم، هرگاه از تلویزیون و حتی رادیو صدای ساز می‌آمده، با  دقت زیادی گوش می‌داده‌ام و دقت می‌کردم. ولی به صورت جدی ساز را از سال ۱۳۹۱، یعنی از سن ۱۴ سالگی شروع کردم و همیشه سعی کردم در این راه با احترام به استادانم، تمامی پله‌ها را یکی یکی بالا بروم و با توکل به خدا موفق شوم.

– تعریف شما از موسیقی لری و ویژگی‌هایش چیست؟

موسیقی لری یک موسیقی بااصالت، دارای ریشه و دسته‌بندی‌شده و زیبا است. اگر مسئولان به ما کمک کنند که بتوانیم در کشورهای دیگر هم اجرا کنیم، خیلی خوب است و می‌توانیم موسیقی اصیل و بامعنای لری را بیش از پیش به تمامی دنیا بشناسانیم. به نظرم نقش مسئولان خیلی مهم است و می‌توانند با بازکردن راه‌های جدید و نو به نوجوانان و جوانان این مرز و بوم کمک کنند تا بتوانند راه خودشان را در موسیقی ایرانی و به‌خصوص موسیقی لری بهتر پیدا کنند.

پایان پیام

کد خبر : 25370 ساعت خبر : 8:40 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=25370
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات