شب تفاسیر قرآن مجید در بخارا

پایگاه خبری گلونی – در ادامه شب‌های قرآنی که مجله بخارا با همکاری بنیاد موقوفات دکتر محمود افشار برگزار می‎کند و اولین نشست آن به «شب تفاسیر عرفانی قرآن مجید» و دومین نشست به «شب تفاسیر قرآن مجید» اختصاص داشت، اکنون سومین نشست به «شب ترجمه‌های قرآن مجید» اختصاص داده شده که چهارشنبه سوم شهریور، ساعت ۵ عصر در محل کانون زبان فارسی برگزار می‌شود.

در این شب دکتر سیدمصطفی محقق داماد، استاد محمدمهدی جعفری، بهاءالدین خرمشاهی، دکتر رسول جعفریان و استاد محمدعلی مهدوی‌راد به ترجمه‌های قرآن، ترجمه‌پذیری قرآن و نمونه‌هایی از ترجمه‌های قرآن در دوره های مختلف خواهند پرداخت.

دایره‌العمارف بزرگ اسلامی، گنجینه پژوهشی ایرج افشار، انتشارات حکمت، نشریه فرهنگی تحلیلی روایت، موسسه فرهنگی سروش مولانا و مرکز نشر علوم اسلامی از دیگر همراهان مجله بخارا و بنیاد موقوفات دکتر محمود افشار در برگزاری این شب هستند.

پایان پیام

مجلهٔ بخارا

مجلهٔ بخارا، دوماهنامه‌ای فرهنگی و هنری به مدیر مسئولی و سردبیری علی دهباشی است که در آن مقالات، نقدها و خبرهای مربوط به ایران‌شناسی، ادبیات و هنر ایران و جهان منتشر می‌شود.

انتشار بخارا از مرداد و شهریور ۱۳۷۷ آغاز شده‌است. مدیر مسئول، صاحب امتیاز و سردبیر آن علی دهباشی است که پیشتر سردبیر مجلهٔ کِلک به صاحب امتیازی و مدیر مسئولی کسری حاج سیدجوادی تا ۹۴ شماره بود. در بخارا ویژه‌نامه‌هایی دربارهٔ نویسندگان بزرگ جهان منتشر شده‌است که می‌توان از ویژه‌نامه‌های رابیندرانات تاگور، گونتر گراس، اوسیپ ماندلشتام، پتر هانتکه، امبرتو اکو، هانا آرنت، هوشنگ ابتهاج، ویرجینیا وولف، بهرام بیضایی، محمّدعلی موحّد و … نام برد.

شب‌های بخارا مجالسی در بزرگداشت بزرگان فرهنگ و هنر ایران و گاهی غیر از ایران است که مجلهٔ بخارا برگزار می‌کند. تا نیمهٔ سال ۱۳۹۸ شمار این شب‌ها از پانصد بیشتر شده‌است. بخشی از شب‌های برگزار شده:

شب آدام میسکیه ویچ

شب آرتور شنیتسلر

شب آرتور کریستن سن

شب آرتور میتل هولتسر

شب آلبرتو موراویا

شب آلفونس گابریل

شب آناآخماتووا

شب آندره وایدا

شب آنتونیو تبوکی

شب آنتونیو ویوالدی

کد خبر : 23739 ساعت خبر : 1:41 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=23739
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات