شهرداری خرم‌آباد درباره خیبر توجیه شود

شهرداری خرم‌آباد درباره خیبر توجیه شود

پایگاه خبری گلونی: خیبر حال‌وروز خوبی ندارد. این تیم ریشه‌دار خرم‌آبادی که سال گذشته با تمام مشکلات و کاستی‌ها توانست در لیگ یک فوتبال باشگاه‌های کشور باقی بماند، امسال از همین ابتدا می‌شود نشانه‌های سقوط را در این تیم دید.

این سرنوشتی است که بارها برای خیبر و دیگر نمایندگان لرستان رقم خورده است. با مصیبت‌های فراوان به لیگ یک یا مانند گهر دورود به لیگ برتر صعود می‌کنند ولی در سایه سهل‌انگاری مدیران ورزشی و دولتی استان، پس از گذشت یک فصل کم‌کم تیم رو به افول می‌گذارد و در نهایت نابود می‌شود. فجر خرم‌آبادی که تبدیل به غول‌کش لیگ کشور شده بود پس از عدم راهیابی به لیگ دسته اول (هنوز لیگ برتر ایجا نشده بود) به تدریج رو به نابودی رفت و پس از ۱ سال نشانی از آن باقی نماند.

تیم تربیت خرم‌آباد در سال ۸۲ با هزار مصیبت به لیگ دسته یک سال صعود کرد. ولی همین تیم پس از یک سال بازهم سقوط کرد و پس از آن تا مدتی منحل شد. این سرنوشت برای کوثر هم رقم خورد ولی انگار هیچ تلاشی برای تغییر وضعیت صورت نگرفته است.

در سال گذشته مسئولان ارشد دولتی قول‌هایی دادند که هیچکدام از آنها عملی نشد. حتی کار به جایی رسید که مدیران این تیم تصمیم به واگذاری امتیاز آن گرفتند ولی خوشبختانه منصرف شدند.

شهرداری خرم‌آباد درباره خیبر توجیه شود

این تیم که تا اولین دیدار خود تکلیف مربیش مشخص نبود. به دلایل ذکر شده با همان بازیکنان سال گذشته و البته رفتن چند بازیکن اصلی و موثر به خارج استان شروع کرد. مسلم است که چنین تیمی نمی‌تواند نتیجه بگیرد. ۲ امتیاز از چهار بازی و دو شکست خانگی نشان از این دارد که وضعیت تیم بحرانی است. همین وضعیت وخیم روی بازیکنان هم اثر می‌گذارد و باعث می‌شود بازیکنان از کنترل روحی مناسب برخوردار نباشند و اتفاقات آخرین باز در ورزشگاه تختی رقم بخورد.

پایگاه خبری گلونی پس از پایان لیگ یک این هشدار را به مسئولان ورزشی و دولتی استان داده بود و امیدوار بودیم که با کمک مدیران تنها دلخوشی مردمان این شهر به باد داده نشود. ولی متاسفانه از این امتحان سربلند نشدند و خیبر نه‌تنها منسجم‌تر نشد بلکه حالا تبدیل به یک تیم چندپاره و لرزان در زمین و خارج از زمین شده است.

حال‌وروز اسفناک ورزش لرستان نشان می‌دهد که تربیت بدنی استان توانایی نجات این تیم را ندارد و هیئت فوتبال هم به همین صورت، ولی شهردار محترم خرم‌آباد باید توجیه شود که خدمت به شهر فقط ساخت آبشار و چمن‌کاری و جهاد آسفالت! نیست بلکه چیزی که مردم یک شهر را از افسردگی و خمودگی نجات می‌دهد تخلیه هیجان و ایجاد نشاط روحی است و چه تفریحی بهتر از دیدن یک مسابقه فوتبال و رفتن به فضاهای  ورزشی. تحت پوشش قراردادن این تیم به‌وسیله شهرداری می‌تواند بزرگترین خدمت به شهروندان باشد. پشتیبانی مالی تیم‌ها توسط شهرداری یک رویه جا افتاده است و در سراسر کشور تیم‌های ورزشی فراوانی را می‌شود مثال زد.

با این همه، هنوز هم برای نجات این تیم مردمی که تکرار می‌کنیم تنها دلخوشی مردمان این شهر است دیر نشده است. همین تیم دست‌وپا بسته کنونی می‌تواند با حمایت مردمی که به ورزشگاه می‌آیند و البته خرید چند مهره کارآمد و تامین مختصر مالی بازیکنان، دوباره اوج بگیرد. انتظار از این تیم برای صعود به لیگ برتر خیلی خوش‌بینانه است ولی همین که در لیگ یک بماند و چراغ فوتبال در استان روشن بماند، راضی‌کننده خواهد بود.

 پایان پیام

گزارش‌گر: محمد پورخداداد

شهرداری خرم‌آباد درباره خیبر توجیه شود

برای خواندن مطالب دیگر می‌توانید به سایت گلونی مراجعه کنید.

ویدیوهایی درباره این موضوع در آپارات گلونی ببینید.

کد خبر : 24132 ساعت خبر : 1:07 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=24132

نظرات بسته شده است.