محوطه مجموعه جهانی پاسارگاد متحول می‌شود

محوطه مجموعه جهانی پاسارگاد متحول می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس در رأس هیئتی از مسئولین این اداره کل از پروژه‌های در دست اجرا در شهرستان پاسارگاد بازدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، امیری و هیئت همراه در بدو ورود به شهرستان طی جلسه‌ای با حضور ایزدی فرماندار و بخشدار پاسارگاد اقدامات انجام گرفته توسط اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در این شهرستان و مسائل مربوطه را مورد بررسی وتبادل نظر قرار دادند.

دکتر مصیب امیری مدیر کل میراث فرهنگی فارس در خصوص مصوبات این جلسه گفت: در این جلسه مصوب گردید طراحی و اجرای درب ورودی مجموعه پاسارگاد انجام شود.

وی افزود: ساماندهی فضای سبز مجموعه، ساماندهی سرویس‌های بهداشتی، ساماندهی رمپ ورودی سرویس‌ها جهت استفاده معلولین، ساماندهی پارکینگ کافی شاپ و فضای سبز، جهت رفاه حال مسافران و گردشگران از دیگر مصوبات این جلسه بود.

مدیرکل میراث فرهنگی فارس با تاکید بر ساماندهی محوطه مجموعه جهانی پاسارگاد ادامه داد: اجرای فنس‌کشی، نصب پروژکتورها بر روی فنس محوطه، پاکسازی اطراف آرامگاه از علف‌های هرز، اجرای سیستم صوتی آرامگاه و دیگر بناهای پاسارگاد، انتقال کانکس جهت استفاده نماز خانه به جنب سرویس‌های بهداشتی و نصب تجهیزات سرمایشی و گرمایشی بر روی آن و نصب ۱۳ دستگاه دروبین حفاظتی مدار بسته و ۴ دستگاه دوربین گردان در مجموعه انجام خواهد شد که این امر جهت رفاه حال مسافرن و گردشگران تأثیر بسزایی دارد.

بنابراین گزارش تمامی مصوبات طرح ساماندهی محوطه اطراف مجموعه جهانی پاسارگاد تا پایان سال ۹۵ انجام می‌شود.

کد خبر : 24229 ساعت خبر : 10:10 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=24229
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات