مردم پس از دیدن فروشنده قضاوت می‌کنند

مردم پس از دیدن فروشنده قضاوت می‌کنند

در فضای مخزن موزه هنرهای معاصر تهران از نظر هوا، رطوبت و امکانات سلامت نهایت دقت می‌شود ولی باید فضای وسیعی را برای عرضه این آثار مهیا شود تا بتوان آنها را در معرض دید عموم قرار داد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، «علی جنتی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر امروز در حاشیه آیین پایانی جشنواره هنر ایران که در موزه هنرهای معاصر تهران برگزار شد، با بیان این مطلب گفت: یکی از کارها و فعالیت‌های موزه هنرهای معاصر تهران برگزاری نمایشگاه‌های موضوعی است که در حال حاضر نمایشگاه با موضوع کویر در زمینه‌های عکاسی و نقاشی در حال برگزاری است.

وی افزود: با دیدن تصاویر و تابلوهای این نمایشگاه انسان احساس می‌کند خداوند به نقاشی پرداخته و نقاش زبردست موج را در کویر ایجاد کرده و عکاس چیره‌دست نیز به عکاسی این صحنه‌های بسیار زیبا پرداخته است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی آثار حاضر در نمایشگاه کویر موزه هنرهای معاصر تهران را بسیار ارزشمند ارزابی کرد و گفت: این آثار قابل عرضه در نمایشگاه‌های جهانی نیز هست.

مردم پس از دیدن فروشنده قضاوت می‌کنند

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر تدابیر اندیشیده شده برای حفظ و نگهداری آثار موجود در موزه هنرهای معاصر تهران ادامه داد: نهایت حفاظت از این آثار می‌شود و آثار هنری موزه هنرهای معاصر تهران که در ١٠٠ ساله اخیر بخش عمده‌ای از آن در مخزن موزه نگهداری می‌شود را دولت باید نسبت به گسترش آن اهتمام داشته باشد.

جنتی گفت: در مخزن موزه از نظر هوا، رطوبت و امکانات سلامت نهایت دقت می‌شود ولی باید فضای وسیعی را برای عرضه این آثار مهیا شود تا بتوان آنها را در معرض دید عموم قرار داد.

وی تاکید کرد: آثار موزه هنرهای معاصر تهران به قدری ارزشمند هستند که بسیاری از کشورها با اصرار به دنبال این هستند که این آثار را در کشور خود به نمایش بگذارند.

مردم پس از دیدن فیلم فروشنده قضاوت خواهند کرد

جنتی در پاسخ به پرسشی دیگری مبنی بر اهانت یکی از نشریات به وزیر ارشاد و کارگردان فیلم فروشنده گفت: هدف ما برخورد با اینگونه اظهارنظرها نیست؛ زیرا معتقدیم مردم خود فیلم را می‌بینند و با شنیدن اهانت‌ها بهتر قضاوت می‌کنند که چه کسی اشتباه می‌کند.

هنرمندان بعد از انقلاب خود را با فرهنگ جمهوری اسلامی تطبیق داده‌اند

وی در پاسخ به این پرسش مبنی بر اینکه روز گذشته در مراسم جشن تولد هنرمندان پیشکسوت متولد مرداد و شهریور، از هنرمندی که سابقه خوبی درگذشته سینمای ایران نداشته تجلیل شد، اظهار داشت: هنرمندان، نویسندگان یا روزنامه‌نگارانی در کشور ما بوده‌اند که در یک مقطع لغزش‌هایی داشته‌اند ولی خود را اصلاح کرده‌اند.

جنتی افزود: آثار قبل از انقلاب برخی از بازیگران بسیار برجسته‌ای که امروزه در سینمای ما حضور دارند و از آنان بسیار تجلیل و تمجید می‌کنیم، اصلاً قابل قبول نیست اما آنچه اهمیت دارد اینکه هنرمندان ما بعد از انقلاب خود را با فرهنگ جمهوری اسلامی تطبیق داده‌اند و بنابراین ما نباید نسبت به کسانی که با انقلاب همسو هستند، دافعه داشته باشیم.

وی همچنین درباره دخالت برخی نهادها در جمع‌کردن یکسری از تابلوها در گالری‌ها گفت: معمولاً تمامی گالری‌های برای به نمایش در آوردن آثار خود از وزارت ارشاد مجوز نمی‌گیرند؛ از همین رو بهتر است اینگونه دخالت‌ها با هماهنگی وزارت ارشاد انجام شود.

پایان پیام

برای خواندن مطالب دیگر می‌توانید به سایت گلونی مراجعه کنید.

ویدیوهایی درباره این موضوع در آپارات گلونی ببینید.

کد خبر : 24591 ساعت خبر : 7:14 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=24591
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات