نشست تحلیل فیلم در کوچه‌های عشق ساخته خسرو سینایی

نشست پخش و تحلیل فیلم “درکوچه‌های عشق”ساخته خسروسینایی، شنبه۶ شهریورماه، ساعت ١٩ در سینما تِک فرهنگ‌سرای نیاوران، برگزارمی‌شود.

به گزارش پایگاه خبری گلونی در ششمین نشست سینما تِک فرهنگ‌سرای نیاوران که در سالن گوشه برگزار می‌شود، فیلم «درکوچه‌های عشق» خسروسینایی، که درسال ١٩٩١در فستیوال کن شرکت کرده بود، برای اکران و نقد و بررسی انتخاب شده است. این فیلم توانست دراین فستیوال جایزه تقدیرداوران را دریافت کند.

فیلم درکوچه‌های عشق دربارهٔ جوانی آبادانی است که پس از پایان جنگ به همراه خانواده‌اش قصد بازگشت به شهر خود را دارد در هنگام مراجعه به شهر و دیدن خرابی‌های موجود دچار شک و تردید می‌شود.

نشست تحلیل فیلم در کوچه‌های عشق ساخته خسرو سینایی

خسروسینایی متولد ١٣١٩ در ساری، کارگردان و فیلمنامه‌نویسی است که آثار او معمولاً بر پایه مستندهای اجتماعی استوار هستند. سینایی در سال ۱۳۸۷ موفق به دریافت نشان ویژه کشور لهستان از سوی رییس‌جمهور این کشور شد. او این نشان را به خاطر ساخت فیلم مستند مرثیه گمشده که روایتگر مهاجرت هزاران لهستانی به ایران در سال‌های ۱۹۴۱ و ۱۹۴۲ است، دریافت کرد.  وی توانست جایزه سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه در هجدهمین دوره جشنواره فیلم فجررا برای فیلم «عروس آتش» ١٣٧٨ به‌دست آورد، همچنین موفق به دریافت لوح زرین بهترین کارگردانی در دومین دوره جشنواره فیلم فجر، برای فیلم «هیولای درون» شد.

گفتنی است سینما تک نیاوران برنامه‌های است با هدف معرفی فیلم های مهم اما کمتردیده شده تاریخ سینما، فیلم‌های هنری ایران و جهان که توسط بنیاد آفرینش‌های هنری نیاوران برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان به حوزه فیلم و سینما، برای  رزرو و عضویت می‌توانند به سایت تیوال مراجعه نمایید.

پایان پیام

کد خبر : 23762 ساعت خبر : 9:20 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=23762
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات