نمایشگاه لباس نگاهی دیگر به‌یاد عباس کیارستمی

نمایشگاه لباسِ نگاهی دیگر به‌یاد عباس کیارستمی

مراسم افتتاحیه نمایشگاه  “نگاهی دیگر” در موزه پوشاک سلطنتی واقع در مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، مراسم افتتاحیه این نمایشگاه با حضور سیدبیوک موسوی مدیر مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد، هنرمند فریبا میرزایی، مدیران، مسئولان و پرسنل مجموعه سعدآباد و جمعی از هنرمندان و هنردوستان برگزار شد.

نمایشگاه لباسِ نگاهی دیگر به‌یاد عباس کیارستمی

در ابتدا  فکور مسئول موزه پوشاک سلطنتی ضمن خوش آمدگویی به حضار گفت: در سال گذشته نمایشگاهی از آثار فریبا میرزایی بدون حضور ایشان در این موزه برپا گردید که با استقبال گسترده هنردوستان مواجه شد. این استقبال ما را بر آن داشت که این بار نمایشگاهی از آثار ایشان همراه با برپایی کارگاه آموزش طراحی و بافت پارچه توسط شخص هنرمند برپا گردد.

در ادامه فریبا میرزایی به تشریح نمایشگاه و دیدگاه خود برای خلق آثار هنری پرداخت و گفت: در آثار این نمایشگاه  زبان طبیعت از طریق رنگ و فرم در لباس نمایش داده شده است و این نکته که اجزاء طبیعت با هم متفاوتند و در عین حال بین آنها ارتباطی وجود دارد در آنان لحاظ شده است و تمامی آثار در لحظه تولید شده‌اند.

محمد حیدری مدیر روابط عمومی سعدآباد نیز در خصوص ارتباط این نمایشگاه با مرحوم عباس کیارستمی گفت: از آنجا که فریبا میرزایی و مرحوم عباس کیارستمی پیش از این ملاقات و برنامه‌ای برای برپایی یک نمایشگاه هنری مشترک داشته‌اند  فقدان وجود گرانقدر ایشان عامل اصلی برگزاری این نمایشگاه و تکریم ایشان شد. از طرفی با توجه به نگاه متفاوت و در عین حال مشترک هر دو هنرمند به طبیعت، عشق و اجزاگرایی، این نمایشگاه به روح  والای این هنرمند فقید و سرمایه هنری  کشورمان اهدا گردیده است.

این مراسم با سخنرانی  سیدبیوک موسوی مدیر مجموعه سعدآباد ادامه پیدا کرد.

موسوی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم عباس کیارستمی، هنرمند تاریخ ساز سینما گفت: در عالم منشأ تمام حرکت‌ها داشتن نگاه دیگر است. تا نگاهی دیگر نباشد خلاقیتی به وجود نخواهد آمد و امور به تکثیر و مشابه نگری محدود خواهد شد. بدون نگاهی دیگر کارها اثرگذار نیست. نگاه‌های متفاوت در عرصه‌های مختلف فرهنگی، هنری، ورزشی و صنعتی منشأ خلاقیت می‌شود و به همین جهت  خلق کردن با تولید متفاوت است.

وی از زحمات، نگاه بلند و متفاوت و خلاقیت میرزایی و همچنین مسئولین و پرسنل سعدآباد که تمام تلاش خود را برای نمایش این آثار می‌کنند قدردانی کرد.

این مراسم با بازدید حضار از آثار فریبا میرزایی پایان یافت.

گفتنی است  نمایشگاه لباس “نگاهی دیگر” از  دوم شهریور ماه به مدت یک هفته ادامه خواهد داشت و در کنار آن کارگاه آموزشی طراحی و ساخت پارچه در روزهای ۶ و ۷ شهریور ماه توسط  فریبا میرزایی در موزه پوشاک سلطنتی واقع در مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد برگزار می‌گردد.

پایان یپام

کد خبر : 23746 ساعت خبر : 1:55 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=23746
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات