همکاری فرانسه و ایران در زمینه محیط زیست

همکاری فرانسه و ایران در زمینه محیط زیست

معصومه ابتکار گفت: حضور خانم رویال در ایران نشان‌دهنده اراده دولت فرانسه برای همکاری با ایران در زمینه مسائل زیست محیطی و حامل یک پیام قوی به جامعه جهانی است مبنی بر این که کشورها در زمینه منافع مشترک خود در خصوص محیط زیست می‌توانند همکاری جدی داشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، معصومه ابتکار معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست، امروز یکشنبه پس از دیدار و گفت‌وگو با سگولن رویال وزیر محیط زیست، انرژی و دریاهای فرانسه که شب گذشته وارد تهران شد، در جمع خبرنگاران گفت: وزیر محیط زیست فرانسه با دعوت من به ایران آمد و پیرامون همکاری‌های دوجانبه و چند جانبه در زمینه تفاهم نامه دوجانبه‌ای که در سفر رییس جمهوری ایران به فرانسه امضا شد، گفت و گو کردیم.

ابتکار اظهارکرد: همچنین در زمینه همکاری برای اجرایی شدن توافق پاریس به شرح مسایلی که برای ایران از اهمیت زیادی برخوردار است، مانند بهینه‌سازی مصرف انرژی، مدیریت منابع آب و مقابله با گردوغبار و عوارض آن پرداختیم.

معاون رییس جمهور ادامه داد: علاوه بر این، توافق کردیم که در قالب تفاهم قبلی در پاریس برنامه عملی تدوین کنیم.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه بین المللی محیط زیست در پایان سال جاری گفت: مذاکراتی در این زمینه انجام شد تا زمینه حضور فعال شرکت‌های خصوصی و دولتی فعال در محیط زیست کشور فرانسه در این نمایشگاه فراهم شود.

ابتکار افزود: برخی از شرکت‌های بخش خصوصی با وزیر محیط زیست فرانسه به ایران آمده‌اند و مذاکراتی در زمینه همکاری در خصوص آب و انرژی مطرح کردند و قرار شد زمینه همکاری در این مباحث چه در بخش خصوصی و دولتی پیگیری شود.

معاون رییس جمهوری گفت: از حضور خانم رویال در ایران خوشحال هستم و فکر می‌کنم این حضور نشان دهنده اراده دولت فرانسه برای همکاری با ایران در زمینه مسائل زیست محیطی و حامل یک پیام قوی به جامعه جهانی است مبنی بر این که کشورها در زمینه منافع مشترک خود در خصوص محیط زیست می‌توانند همکاری جدی داشته باشند.

وی در خصوص اجرای تفاهم نامه بین ایران و فرانسه گفت: در زمینه اجراب بندهای آن مذاکراتی با بخش خصوصی صورت گرفت و زمینه همکاری بسیاری پیشنهاد شد و همچنان ادامه دارد.

پایان پیام

کد خبر : 24020 ساعت خبر : 10:31 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=24020
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات