وضعیت محیط‌بانان درحال بهتر شدن است

وضعیت محیط‌بانان درحال بهتر شدن است

پایگاه خبری گلونی، احمد بحری – محیط‌بان‌: همانطور که می‌دانید امروز دوم شهریور آغاز هفته دولت است و جا داره کمی هم از اقدامات دولت بگوییم.

صرف‌نظر از تمام کاستی‌های موجود نباید پای روی حق گذاشت و اقدامات مثبت را نادیده گرفت.ما محیط‌بان‌ها سال‌ها با حقوق اندک کار می‌کردیم ولی از سال گذشته ردیفی باعنوان سختی شرایط کار با سه هزار امتیاز در احکام کارگزینی‌مان قرار گرفت هر چند مبلغ دندانگیری نیست ولی نفس این عمل باعث دلگرمی است.

محیط‌بانان قدیم در صورت صدمه به متخلف خودشان مجبور به اخذ وکیل و پرداخت دیه بودند که یک نفرشان را شخصا می‌شناسم ولی در این سال‌های اخیر چند محیط‌بان دربند با رایزنی‌های محلی و پیگیری‌های قضائی آزاد شدند که قطعا نبود آموزش از سال‌ها پیش علت بروز این حوادث و گرفتاری‌ها برای این محیط‌بانان شده بود.

خودم و خیلی‌ها بعد از پنج سال حتی بیست سال از استخداممان دوره آموزشی بد و خدمت را گذراندیم! ولی امروز می‌بینم محیط‌بانان با چندماه سابقه هم از سال گذشته در این دوره‌ی دو هفته‌ای شرکت کرده‌اند. یادم می‌آید لباس فرم یکدست و درجه‌ای نداشتیم و هر استان رنگ لباسش یک جور بود ولی الان لباس‌ها یکدست و منظم شده است.

وضعیت محیط‌بانان درحال بهتر شدن است

مهمتر از همه اینکه وقتی می‌گفتیم ساعات کاری ما نامتعارف است با برخورد قهری مواجه می‌شدیم و می‌گفتند همین است که هست ولی امروز خود مسئولان به این بی‌عدالتی اذعان دارند و با ابلاغ دستورالعمل جدید یگان سعی در اصلاح آن دارند.

و نکته دیگر اینکه حضور محیط‌بانان و کارمندان دولت در فضای مجازی امنیتی محسوب می‌شد ولی اکنون برای حضور فعال در فضای مجازی تقدیرنامه داده می‌شود.

شاید برخی بگویند قانون از شما حمایت نمی‌کند و… باید عرض کنم واقعیت این نیست، ما محیط‌بانان مثل تمامی نیروهای مسلح پشتوانه قانونی داریم و حتی اگر قانون جدیدی مخصوص ما هم مصوب کنند که مثلا در صورت مشاهده هر متخلفی اختیار تیراندازی داشته باشیم در واقع هیچ محیط‌بانی حاضر به شلیک به انسانی نخواهد بود و فقط برای دفاع از جانش دست به اسلحه خواهد برد.

عضو اینستاگرام گلونی شوید و اخبار روز ایران و جهان را دنبال کنید.

برای تبلیغ در گلونی کلیک کنید.

پایان پیام

کد خبر : 23793 ساعت خبر : 5:42 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=23793
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات