پانزدهمین شب آواز ایرانی برگزار می‌شود

پانزدهمین شب‌ آواز ایرانی روز شنبه ۲۷ شهریور ماه با حضور اساتید و هنرمندان عرصه آواز و موسیقی ایرانی ساعت ۱۸ در تالار «اندیشه» حوزه هنری برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، در سری جدید شب آواز ایرانی در هر برنامه، همانند گذشته ۶ گروه به اجرای برنامه خواهند پرداخت که همچون گذشته یک گروه با عنوان میهمان ویژه از چهره‌های شناخته شده آواز و موسیقی اجرا دارند و پنج گروه جوان منتخب دیگر به شکل رقابتی به صحنه می‌روند و اجرای این گروه‌ها توسط هیئت داوران که از اساتید صاحب‌نام عرصه موسیقی و آواز ایرانی‌اند ارزیابی می‌شود. در پایان هر برنامه نیز یک گروه به عنوان گروه برتر معرفی خواهد‌شد .
در پانزدهمین شب‌آواز ایرانی عباسعلی گرگانی به همراه حمیدرضا منصوری (نوازنده تار) و حمید اشرفی ( نوازنده تنبک) یکی از گروه‌‌های شرکت کننده در مراسم خواهند بود که به اجرای آوازی در مایه شور و ابوعطا با استفاده از غزل های حافظ شیرازی می‌پردازد.
عباسعلی گرگانی متولد ۱۳۵۰ فراگیری ردیف آوازی را با استاد  صالح عظیمی شروع کرد و سپس از رهنمودهای استاد عسکریان، احمد ابراهیمی و حسین علیشاپور بهره مند شده است. وی هم اکنون به مدت سه سال است که نزد استاد شاه‌زیدی آموخته های خود را تکمیل می کند. آلبوم « اسرار وصل» از جمله کارهایی است که به آهنگسازی پیمان خازنی به زودی توسط وی روانه بازار خواهد شد. حمیدرضا منصوری(نوازنده تار) متولد ۱۳۵۲ حدود ۲۵ سال است که موسیقی را شروع کرده است و و تار را نزد استاد پیمان خسروی آموخته است. نوازندگی در ارکسترهای سازهای زهی جهت تهیه آلبوم اشعار حافظ با صدای خانم ژاله صادقیان از جمله فعالیت های موسیقیایی وی به شمار می رود. حمید اشرفی (نوازنده تنبک) متولد ۱۳۵۸ تنبک را نزد آقای حمید منصوری آغاز کرد و در ادامه نزد جناب مجید وطنیان و همچنین استاد بیژن کامکار آموخته های خود را تکمیل کرد و هم اکنون نزد استاد بهمن رجبی هنرجو می باشد. وی دارای مدرک هنری از مرکز گسترش فعالیت های هنری انجمن موسیقی است و اجراهایی را در جشنواره های مختلف استانی و موسیقی تئاتر داشته است. اشرفی در حال حاضر با صدا و سیمای استان گلستان همکاری می کند و هم‌چنین به تدریس سازهای کوبه ای مشغول است.
از دیگر بخش‌های برنامه شب آواز ایرانی می توان به اجرای علی قدیری به همراه احمدرضا قدیری اشاره کرد که به اجرای آوازی در مایه دشتی با استفاده از غزل‌هایی از هوشنگ ابتهاج می‌پردازند.
علی قدیری متولد ۱۳۷۴ استان یزد آموزش موسیقی را زیر نظر خانواده پدری خود آقای حسین قدیری آغاز کرد و در ادامه به مدت کوتاهی دوره های صداسازی را زیر نظر استاد حمیدرضا نوربخش گذراند. وی مقام سوم هشتمین دوره جشنواره موسیقی جوان را در سال ۱۳۹۳ کسب کرده است. احمدرضا قدیری (نوازنده سه تار) نیز متولد ۱۳۵۱ استان یزد آموزش ابتدایی سه تار را با مشق مضراب اساتید موسیقی همچون محمدرضا لطفی، جلال ذوالفنون، احمد عبادی و حسین علیزاده به صورت خودآموز شروع کرد و در این راه با خواندن آثار بزرگان آموخته های خود را تکمیل کرد. وی به عنوان نوازنده در بسیاری از اجراهای استانی  حاضر بوده است.
در این نشست ماهانه که با هدف تجلیل از پیشکسوتان آواز ایرانی، کشف و معرفی چهره‌های جدید شکل گرفته است؛ هنرمندان دیگری نیز اجرا خواهند داشت. علاقه مندان برای اطلاع از سایر بخش‌های برنامه می‌توانند‌ به اخبار تکمیلی در وب‌سایت مرکز موسیقی حوزه هنری به نشانی musicenter.ir مراجعه کنند.
پانزدهمین شب آواز ایرانی به همت مرکز موسیقی و مرکز محافل و جشنواره‌های حوزه هنری، شنبه  ۲۷ شهریورماه ساعت ۱۸ در تالار «اندیشه» حوزه هنری واقع در خیابان سمیه نرسیده به حافظ برگزار می‌شود. ورود برای عموم علاقه‌مندان آزاد است.

پایان پیام

کد خبر : 24938 ساعت خبر : 11:23 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=24938
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات