کنسرت ناصر چشم‌آذر با یاد عباس کیارستمی

کنسرت ناصر چشم‌آذر با یاد عباس کیارستمی، ایرج قادری و رسول ملاقلی‌پور به صحنه رفت.

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از ایسنا، کنسرت ناصر چشم‌آذر که سوم شهریورماه در تالار وحدت به صحنه رفت با اجرای قطعاتی از موسیقی فیلم عباس کیارستمی، فیلم «تاراج» به کارگردانی ایرج قادری، موسیقی فیلم «قارچ سمی» به کارگردانی رسول ملاقلی پور، «قصه‌های مجید» به کارگردانی کیومرث پوراحمد و ریمیکس فیلم‌های «هامون»، «خواب و بیدار» و «اجاره‌نشین‌ها» همراه بود.
صبا راد با اجرای مقدمه‌ای، ناصر چشم‌آذر را با لیست بلند بالایی از موسیقی فیلم‌هایی که تا کنون ساخته است، معرفی کرد و این هنرمند را برای شروع کنسرت به روی صحنه دعوت کرد.
این هنرمند بعد از اجرای قطعه‌های «باران عشق»،«انتظار» و «شورعشق» کمی مکث کرد تا اینکه یکی از نوازنده‌ها گفت:در این قسمت باید کلیپی پخش می‌شد! سپس کلیپی با صدای زنده یاد عباس کیارستمی پخش شد. تصاویری از یک فیلم این هنرمند که موسیقی متن آن را ناصر چشم آذر ساخته بود با تشویق حاضران در تالار وحدت همراه شد.
سپس ناصر چشم‌آذر گفت: امروز، سرما خوردگی حال من را کمی دگرگون کرد. اگر صدا داشته باشم می‌پرسم آیا از اجرا راضی بودید؟ همه حاضران به نشانه رضایت، این هنرمند را تشویق کردند.
او با اشاره به درگذشت محمد حیدری، قطعه «سوغاتی» را اجرا کرد .
چشم آذر همچنین در قطعات بی‌کلام «باران شادی»، و رِنگ آذری«کین تُشکا (۱) و (۲) را اجرا کرد.
سپس مانی رهنما به صحنه آمد و ترانه «هجرت»، «زائر»، «خلوت» و «خدای آسمون‌ها» را اجرا کرد.
او پس از اجرای ترانه «زائر» گفت: روزی در حال سفر بودم که در ماشین به آهنگ«زائر» گوش دادم و چند بار آن را تکرار کردم و حدس زدم که این کار را آقای چشم آذر تنظیم کرده باشد. بعدها که او را در مجلسی دیدم، پرسیدم آیا این کار را شما انجام داده اید؟ و او هم جواب مثبت داد.
رهنما با بیان اینکه ترانه این کار را محمد صالح اعلا سروده است، از وزارت ارشاد و نیروی انتظامی که چنین فضایی را برای برگزاری کنسرت آماده کرده‌اند تشکر کرد.
در انتهای کنسرت، چشم‌آذر با بیان اینکه شور و حال شما حال و هوای خوبی به ما داد، گفت: بنابراین یک بار دیگر قطعه «سوغاتی» را اجرا می کنیم.
به درخواست حاضران قطعه « خدای آسمون‌ها» نیز یکبار دیگر اجرا شد.

پایان پیام

کد خبر : 23855 ساعت خبر : 9:26 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=23855
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات