یک آن در مسیر پرتغال

فیلم کوتاه «یک آن» به بخش مسابقه چهاردهمین جشنواره فیلم «آروکا» پرتغال راه یافت.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، فیلم کوتاه «یک آن» ساخته نقی نعمتی که به چهاردهمین دوره جشنواره «آروکا» راه یافته است با فیلم‌هایی از پرتقال، اسپانیا، انگلستان، روسیه، آمریکا و … رقابت خواهد کرد. نعمتی در حال حاضر فیلم «سه و نیم» را در گروه هنروتجربه در حال اکران دارد.

همچنین فیلم‌های کوتاه «کمپ پناهندگان» و «نقاشی آب» ساخته سعید نقویان در بخش تجربی حضور خواهند داشت.

«یک آن» پیش از این موفق به کسب جایزه تمدن و فرهنگ و بهترین فیلمبرداری جشنواره کاپالبیو ایتالیا و بهترین فیلم جشنواره پورتو پرتغال شده است. داستان این فیلم کوتاه درباره اتفاقات غیر منتظره‌ای است که چند دقیقه قبل از مرگ چند نفر رقم می‌خورد.

عوامل فیلم کوتاه «یک آن» عبارت‌اند از: فیلم‌نامه و کارگردانی: نقی نعمتی، مدیر تصویربرداری: روزبه رایگا، صدابردار: حسن شبانکاره، طراحی و ترکیب صدا: بهروز شهامت، تدوین: مهتا نیلفروشان، بازیگران: قربان نجفی، غفور ملکی، بهزاد داوری، داریوش غذبانی، یوسف یزدانی، سیامک ادیب، تهیه‌کننده: انجمن سینمای جوانان اردبیل و نقی نعمتی .

چهاردهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «آروکا» در بخش‌های داستانی، انیمیشن، مستند، تجربی و موزیک ویدئو از ۹ تا ۱۱ سپتامبردر پرتغال برگزار شد و علاوه بر «یک آن»، فیلم‌های کوتاه «کمپ پناهندگان» و «نقاشی آب» ساخته سعید نقویان در بخش تجربی این جشنواره حضور داشتند.

هدف جشنواره «آروکا» تحریک و تشویق برای تولید فیلم، حمایت و ترویج آثار جدید و با کیفیت شناخته شده در مدار سینمای مستقل و جذب مخاطبان فیلم کوتاه است. چهاردهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «آروکا» در بخش‌های داستانی، انیمیشن، مستند، تجربی و موزیک ویدیو از ۹ تا ۱۱ سپتامبر در پرتغال برگزار می‌شود.

پایان پیام

کد خبر : 23913 ساعت خبر : 12:07 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=23913
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات