گلونی

قوز بالا قوز آتش‌سوزی در پاساژ قائم خرم‌آباد

معصومه گلدوست یادداشتی را درباره آتش‌سوزی پاساژ قائم خرم‌آباد در اختیار پایگاه خبری گلونی قرار داده است:

پلان اول: سحرگاه شنبه سوم مهرماه اهالی محله قدیمی دوازده برجی با صدای تیراندازی از خواب بیدار شدند، اتفاقی کاملا غیرمنتظره. سارقان در حال سرقت از مغازه طلافروشی کوچکی بودند که ماموران حین گشت زنی متوجه شده و پس از تیراندازی و تعقیب و گریزهای طولانی، سارقان در کوچه های هزارتوی محله باباطاهر گم شدند.
پلان دوم: شامگاه پنج شنبه هشتم مهرماه بوی دود و فریاد و صدای آژیر، آرامش اهالی محله دوازده برجی را برهم زد. پاساژ قائم طعمه حریق شده بود. آتشی که می‌شد به راحتی خاموش شود به دلیل عملکرد ضعیف مسئولان و نبود امکانات آتش‌نشانی شعله‌ورتر شد و پس از دوازده ساعت پاساژ به تلی از خاکستر تبدیل شد و جز بوی دود و صدای گریه و ضجه کاسبانی که آمال و اموالشان خاکستر شده بود چیزی باقی نماند.
در کنار تمام مسائلی که در مورد این حوادث می‌تواند مورد توجه قرار گیرد یک مورد از همه پراهمیت‌تر است که متاسفانه مسئولان ترجیح می‌دهند به آن اشاره ای نشود و آن بافت فرسوده و کوچه‌های صعب‌العبور آن منطقه است که تردد وسایل نقلیه را گاه غیرممکن می‌سازد.

قوز بالا قوز آن منطقه هنرنمایی مشترک شهرداری، تاکسیرانی و راهنمایی و رانندگی است که خیابان کم عرض دوازده برجی را به دو قسمت تردد وسایل نقلیه عمومی و تردد وسایل نقلیه شخصی تبدیل کرده‌اند که باعث شده ترافیک در این منطقه شدیدتر شده و کار امدادرسانی در مواقع ضروری را مشکل‌تر می‌کند‌.
شهردار محترم ما، امروز از دست خبرنگاری عاصی و شاکی شدند که وارد حریم خصوصی‌شان شده بود، من بسیار خوشحال می‌شوم به حریم خصوصی ساکنین دوازده برجی وارد شوند تا از نزدیک شاهد زندگی مشقت بار آنان شوید. امیدوارم دستی از غیب به یاری ساکنین این محله بیاید قبل از آنکه پلان شوم دیگری رخ دهد.

پایان پیام

خروج از نسخه موبایل