استاد شاه‌زیدی در شانزدهمین شب آواز ایرانی

استاد شاه‌زیدی در شانزدهمین شب آواز ایرانی

شانزدهمین شب‌ آواز ایرانی امروز شنبه ۲۴ مهرماه با حضور اساتید و هنرمندان عرصه آواز و موسیقی ایرانی ساعت ۱۸ در تالار «اندیشه» حوزه هنری برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، هم‌زمان با ایام سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) و در شانزدهمین شب‌آواز ایرانی علی‌اصغر شاه‌زیدی خواننده و ردیف‌دان پیش‌کسوت اصفهانی به عنوان مهمان حضور خواهد داشت و سیدرضا طیبی به همراه سعید همتیان (نوازنده نی) یکی از گروه‌‌های شرکت کننده در مراسم خواهند بود که به اجرای آوازی در مایه شور و کرد بیات با استفاده از غزلی از دکتر حسن سعیدی می پردازند.
سیدرضا طیبی متولد ۱۳۵۰فراگیری ردیف آوازی را با استاد صالح عظیمی آغاز کرد و سپس از رهنمودهای استاد محسن کرامتی بهره مند شده است. وی همچنین به مدت چهار سال آموخته های خود را نزد استاد محمدرضا شجریان تکمیل کرده است. عظیمی نفر اول جشنواره موسیقی دانشجویی کشوری در رشته آواز سنتی و بداهه خوانی است و تاکنون اجراهای مختلفی را در کشورهایی نظیر سوئد، دانمارک، فنلاند، قزاقستان، تایلند، فیلیپین و قرقیزستان برگزار کرده است. وی همچنین سرپرست گروه سرایان است و با اساتیدی چون درخشانی و پایور و همچنین گروه‌هایی چون ارکستر سمفونیک تهران، ارکستر صدا و سیما، چاوش و دلنوازی همکاری کرده است. سعید همتیان (نوازنده نی) نیز متولد ۱۳۵۰ دارای لیسانس موسیقی از دانشگاه سوره است و از محضر اساتیدی چون مرحوم محمدعلی حدادیان، منوچهر غیوری و جمشید عندلیبی بهره برده است. وی در آلبوم های موسیقی متعددی چون: خانه خورشید، صبح دریا و داستانی نه تازه به عنوان نوازنده همکاری داشته است. همتیان با گروه‌های مختلفی چون بنان، سان، گُلک و نیما در سطح کشور اجرا داشته است.

استاد شاه‌زیدی در شانزدهمین شب آواز ایرانی

از دیگر بخش‌های برنامه شب آواز ایرانی می توان به اجرای داریوش کاکاوند به همراه محسن فرید مهر اشاره کرد که به اجرای آوازی در مایه ماهور با استفاده از غزل‌هایی از حافظ شیرازی می پردازد.
داریوش کاکاوند متولد ۱۳۵۱ استان قزوین به مدت چهار سال ردیف آوازی و مرکب خوانی را زیر نظر استاد محسن کرامتی گذرانده است و از سال ۱۳۸۲ به مدت ده سال زیر نظر استاد محمدرضا شجریان آموخته های خود را تکمیل کرده است. وی به عنوان خواننده با گروه‌های بسیاری از جمله مهر و فاخته همکاری کرده است. محسن فریدمهر (نوازنده سه تار) نیز متولد ۱۳۶۳ استان قزوین دارای مدرک کارشناسی ارشد موسیقی ایرانی از دانشگاه هنر است و از محضر اساتیدی چون مسعود شعاری، بهداد بابایی، داریوش طلایی، محمد علی کیانی نژاد و شریف لطفی بهره برده است. وی به عنوان نوازنده در بسیاری از اجراهای استانی از جمله تهران و قزوین حاضر بوده است.
علاقه‌مندان برای اطلاع از سایر بخش‌های برنامه و هم‌چنین ثبت نام و شرکت در بخش رقابتی شب آواز ایرانی می‌توانند‌ به وب‌سایت مرکز موسیقی حوزه هنری به نشانی musicenter.ir (در قسمت شرکت در برنامه شب آواز ایرانی) مراجعه کنند.
گفتنی است علاقه‌مندان برای تماشای برخط شانزدهمین شب آواز ایرانی می‌توانند‌ به وب‌سایت موسسه حام به نشانی www.e-haam.ir مراجعه کنند.
شانزدهمین شب آواز ایرانی به همت مرکز موسیقی و مرکز محافل و جشنواره‌های حوزه هنری، شنبه  ۲۴ مهر ماه ساعت ۱۸ در تالار «اندیشه» حوزه هنری واقع در خیابان سمیه نرسیده به حافظ برگزار می‌شود. ورود برای عموم علاقه‌مندان آزاد است.

پایان پیام

کد خبر : 26898 ساعت خبر : 11:41 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=26898
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات