اشتغال مهم است محیط زیست مهم‌تر

اشتغال مهم است محیط زیست مهم‌تر

به گزارش پایگاه خبری گلونی، دکتر محسن ناصری مدیر طرح ملی تغییر آب‌وهوا در نشست تغییر اقلیم و تورهای گردشگری گفت: واقعیت امر این است که درخصوص محیط زیست همه‌مان با همدیگر داریم پوست می‌اندازیم.

این پوست انداختن هم شامل سازمان حفاظت محیط زیست می‌شود و هم شامل شهروندان و هم دستگاه‌های دولتی می‌شود که ما آن‌ها را به جد مخرب محیط زیست می‌شناسیم.

امروز که من سازمان صنعت، معدن و تجارت بودم، گفتم من فکر کنم تا ساعت پنج و شش یک دعوای حسابی داشته باشیم، ولی در مورد ۱۶ یا ۱۷ موردی که روی یک سندی بود و مذاکره می‌کردیم و جلو می‌رفتیم، دو یا سه جایش بیشتر به تعارض نخوردیم.

این نشان می‌دهد که در چنین وزارتخانه‌ای که ما آن را به عنوان قاتل محیط زیست می‌شناسیم، نگاه محیط زیستی دارد جا می‌افتد و این تعامل انسان و طبیعت دارد رنگ واقعی به خودش می‌گیرد.

در خود سازمان حفاظت از محیط زیست هم همینطور است. امروز هم سازمان حفاظت از محیط زیست نسبت به مسئله دیگر آن گونه نگاه نمی‌کند و سعی می‌کند سختگیری‌هایش را واقع بینانه کند و متناسب با شرایط باشد.

ما سعی می‌کنیم کمتر گول شعارهایی را مثل اشتغال بخوریم، گرچه اشتغال برای ما اهمیت دارد اما امروز دنیا اینقدر بزرگ است و راه حل‌های رسیدن به پاسخ برای اشتغال این قدر متنوع است که اگر کسی در یک پروژه‌ای مثل توسعه یک راه یا ایجاد یک سد یا توسعه یک شبکه آبکشی زهکشی در یک مکان نامناسب بخواهد این حرف‌ها را بزند، ما بلافاصله می‌توانیم گزینه‌های متناسبش را به او پیشنهاد بدهیم.

اشتغال مهم است محیط زیست مهم‌تر

جمع بندی عرضم بر این است که امروز همه داریم با هم پوست می‌اندازیم، حالا بعضی به تناسب موقعیت و جایگاهی که دارند، این پوست انداختن همراه با عرق ریختن است و بعضی‌ها به تناسب جایگاهشان پوست انداختن همراه با شعف و شادی ناشی از یک آگاهی است که به آن‌ها اضافه می‌شود و به مجموعه دانسته‌هایشان افزوده می‌شود. به هم سخت نگیریم، اما از چیزی هم نگذریم و چیزی را هم فراموش نکنیم. این شعار من است.

غالب درگیری ما در موضوع تغییر اقلیم، دستگاه‌های اجرایی، به خصوص دستگاه‌های اجرایی هستند. شعار من در برخورد با آن‌ها این است که من با شما سخت نمی‌گیرم، اما هیچ را هم فراموش نمی‌کنم و همه چیز را هم دنبال می‌کنم با جدیت. گمان می‌کنم در این خصوص هم ما باید این شعار را سرلوحه کارمان قرار دهیم و چیزی را فراموش نکنیم، اما همه چیز را با جدیت دنبال کنیم.

دیگر سخنرانی‌‌های این نشست را بخوانید

پایان پیام

کد خبر : 26264 ساعت خبر : 7:51 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=26264
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات