اطلاعیه‌ای درباره سایت‌های بدون مجوز

اطلاعیه‌ای درباره سایت‌های بدون مجوز

به گزارش پایگاه خبری گلونی، اداره کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی برای ساماندهی پایگاه‌های خبری، اطلاعیه‌ای صادر کرد.

به موجب قانون مطبوعات، فعالیت رسانه‌ها مستلزم دریافت مجوزهای قانونی است و مطابق ماده واحده مصوبه آذرماه ۱۳۸۸ مجلس شورای اسلامی، پایگاه‌های خبری نیز مشمول این قانون هستند که تاکنون حدود ۲۰۰۰ پایگاه خبری فعالیت خود را قانونمند کرده‌اند.

اطلاعیه‌ای درباره سایت‌های بدون مجوز

بر اساس الزام قانونی یاد شده و همچنین بهره‌مندی پایگاه‌های خبری از حمایت‌های قانونی مصرح در قانون مطبوعات، پایگاه‌های خبری فاقد مجوز از امروز به مدت ۱۵ روز مهلت دارند در سامانه جامع رسانه‌های کشور به نشانی www.e-rasaneh.ir تقاضای دریافت مجوز از هیات نظارت بر مطبوعات را ثبت کنند. طبعاً پس از پایان این زمان از ادامه فعالیت پایگاه‌های خبری فاقد مجوز و سایت‌هایی که در انتظار دریافت مجوز از هیات نظارت بر مطبوعات نیستند، جلوگیری خواهد شد.

با توجه به الکترونیکی بودن فرآیند درخواست مجوز، متقاضیان محترم می‌توانند پس از ثبت اطلاعات و ارسال مدارک بصورت الکترونیکی، از نحوه رسیدگی به پرونده تا حصول نتیجه از همان طریق مطلع شوند.

معاونت مطبوعاتی این روزها در حالی به دلیل اقدام اخیرش درخصوص محدود کردن دسترسی به سایت‌های بدون مجوز، از سوی برخی گروه‌ها مورد انتقاد قرار می‌گیرد که این اقدام از مدت‌ها قبل به جریان افتاده بود و در میان سایت‌های فیلتر شده، نام چند سایت طرفدار دولت هم به چشم می‌خورد.

پایان پیام

کد خبر : 25658 ساعت خبر : 11:51 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=25658
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات