افتتاح نخستین کتابخانه‌های باز شهری در خرم‌آباد

با حضور شهردار خرم‌آباد، نخستین پروژه کتابخانه‌های باز شهری ایران، در این شهر افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی یحیی عیدی بیرانوند شهردار خرم‌آباد، در مراسم افتتاح نخستین پروژه کتابخانه‌های باز شهری در خرم‌آباد اظهار داشت: برای ترویج فرهنگ کتابخوانی نخستین‌بار در ایران کتابخانه‌های باز شهری در خرم‌آباد افتتاح شد.

وی عنوان کرد: تعداد پنج باکس کتاب در پارک‌های شهر خرم‌آباد با عنوان کتابخانه شهر نصب و راه‌اندازی شده است و قرار است به زودی پنج باکس دیگر در سایر نقاط شهر نصب شود.

این مسئوول یادآورشد: شهروندان می‌توانند کتاب‌های موجود در این باکس‌ها را مطالعه و مجددا برای استفاده دیگر شهروندان در همان محل قرار دهند.

افتتاح نخستین کتابخانه‌های باز شهری در خرم‌آباد

شهردار خرم‌آباد گفت: می‌خواهیم فرهنگ مطالعه را در شهر خرم‌آباد نهادینه کنیم و پروژه کتابخانه شهر شهرداری در راستای افزایش سرانه مطالعه و استفاده بهینه شهروندان به خصوص قشر جوان از اوقات فراغت طراحی شده است.

عیدی بیرانوند اظهار داشت: از شهروندان عزیز به خصوص قشر فرهنگی و کتابخوان انتظار داریم، کتاب‌‎ها و مجلات بلااستفاده خود را به شهرداری اهدا کرده و یا مستقیما برای استفاده عموم در این باکس‌ها قرار دهند.

وی با اشاره به اینکه در صورت استقبال شهروندان از این طرح شهرداری خرم‌آباد آن را ارتقاء و توسعه می‌دهد گفت: یکی از شاخص‌های پیشرفت و توسعه یک جامعه سرانه مطالعه کتاب در بین افراد آن جامعه است.

عیدی بیرانوند افزود: پروژه کتابخانه‌های باز شهری خرم‌آباد پس از مشورت با کارشناسان و صاحب‌نظران و به صورت آزمایشی در چند نقطه شهر اجرا می‌شود.

پایان پیام

کد خبر : 26947 ساعت خبر : 10:02 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=26947
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات