انتقال ۵تن زباله از دریاچه گهر

انتقال ۵تن زباله از دریاچه گهر

احمد گودرزی رئیس منطقه حفاظت‌شده اشترانکوه گفت: انتقال بیش از ۵ تن از زباله‌های گهر به زباله‌دانی شهر دورود و باقی مانده این زباله‌ها که از سال‌های قبل در یک سایت بوده در حال انتقال می‌باشد، متاسفانه حجمی که بدون برنامه‌ریزی وارد دریاچه گهر می‌شوند نتیجه‌اش این حجم از زباله می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، گودرزی رهاسازی زباله در دل طبیعت توسط گردشگران را از مشکلات همه ساله شهرهای گردشگرپذیر کشور دانست.

احمد گودرزی گف: تلاش برای ایجاد و یا تغییر الگوهای فرهنگی می‌تواند تلنگری باشد تا انسان‌های خفته در خواب غفلت، از رواداشتن بی‌مهری به طبیعت پرهیز کرده و برای نجات از دامی که با نابودی طبیعت برای خود پهن می‌کنند، با جدیت بکوشند. گام نخست جلوگیری از آلودگی زیست محیطی، ساخت و ارایه الگوهای فرهنگی است که بتواند مردم را از آسیب‌هایی که ریختن زباله در طبیعت برای آن‌ها به همراه دارد، آگاه کند. دادن پلاستیک‌های جمع‌آوری زباله در مبادی ورودی شهر به مسافران، ایجاد محل‌های مناسب برای ریختن زباله و نصب علایم هشداردهنده از جمله راهکارهای نجات طبیعت است. بر اساس آمار‌ها، از هر تن زباله حدود ۴۰۰ متر مکعب گاز گلخانه‌ای دی اکسید کربن و ۶۰۰ لیتر شیرابه خارج می‌شود.

انتقال ۵تن زباله از دریاچه گهر

وی اظهار داشت: از آنجایی که در فصل گل دهی گیاهان قرار داریم؛ محل اسکان باید در مکان‌هایی باشد که پوشش گیاهی و جنگلی کمتری داشته باشد و از لگدمال کردن و تخریب رستنی‌ها و شکست سرشاخه‌های درختان باید خودداری شود.

گودرزی در ادامه گفت: مسافران در زمان حضور در طبیعت، تا حد امکان غذاهای آماده که نیازمند پخت مجدد نیست به همراه داشته باشند و در صورت نیاز به آتش، حتی‌الامکان از ذغال آماده استفاده و حتما خاکستر آتش را نیز با آب و خاک خاموش کنند.

وی از گردشگران خواست کیسه مخصوص جمع‌آوری زباله را همراه خود داشته باشند و زباله‌های خود را در جنگل، ساحل دریا، کنار چشمه‌های آب، مناطق کوهستانی و دره‌ها‌‌ رها نکنند.

پایان پیام

کد خبر : 27088 ساعت خبر : 10:32 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=27088
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات