بنرهای حلالم کنید، دوباره برپا شدند

چند ماه پیش بود که شهرداری خرم‌آباد با نصب بنری از شهروندان خواست که عکس‌های درگذشتگان خود را به صورت بنرهای بزرگ ۳ در ۲ چاپ نکنند و در خیابان به نمایش نگذارند. این دستور شهرداری خرم‌آباد از طریق نامه‌ای نیز به شرکت‌های تبلیغاتی و چاپ بنر در سراسر شهر برگزار شد و از آن‌ها خواست که از چاپ این نوع بنرها خودداری کنند.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، این عملکرد شهرداری خرم‌آباد با موافقت شهروندان و رضایت کامل آن‌ها انجام شد و بسیاری از مردم از این عملکرد شهرداری خرم‌آباد تشکر کردند. این سبک از عزاداری مدتی است که در برخی از شهرهای کشور، به‌ویژه شهرهای شمالی باب شده است که خانواده متوفی بعد از درگذشت او تا ۴۰ روز عکس بزرگ و زیبایی از او را در محله به نمایش می‌گذارند و زیر آن می‌نویسند، بچه‌ها، فرزندان، دوستان، حلالم کنید که این عکس‌ها که گاه عکس‌های جوانان و نوجوانان درگذشته است، باعث آزار و اذیت مردم می‌شود و چهره بصری شهر را به می‌ریزد و بار روانی منفی و جبران‌ناپذیری را بر روی شهروندان به جای می‌گذارد.

شهرداری خرم‌آباد تا قبل از ایام محرم در این امر موفق بود، اما در ماه محرم و همزمان با برپایی تکایا، متاسفانه باز برخی از شهروندان این بار با توجیه این‌که این درگذشتگان خادم این هیئت بوده‌اند، عکس‌های آن‌ها را در اندازه‌های بزرگ چاپ کردند و در کنار هیئت‌ها آویزان کردند که این امر علاوه بر ایجاد بار روانی و زشت نمودن چهره شهر، چهره هیئت‌های حسینی را هم زشت کرده است که شهرداری خرم‌آباد باید با این مسئله برخورد قاطع کند تا رسم نوینی در شهر خرم‌آباد شکل نگیرد.

پایان یپام

کد خبر : 26470 ساعت خبر : 12:06 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=26470
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات