بیرانوندی: گوش‌هایمان را با سلحشور و ساده پر نکنید

بیرانوندی: گوش‌هایمان را با سلحشور و ساده پر نکنید

نماینده خرم‌آباد در مجلس شورای اسلامی از لرستان و محرومیت‌های تحمیل‌شده به این استان سخن گفت.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، محمد بیرانوندی نماینده خرم‌آباد در مجلس شورای اسلامی روز ۱۳ مهر در نطق پیش از دستور، از مسئولان دولتی به دلیل کم‌توجهی به لرستان گلایه کرد.

سخنان بیرانوندی را بخوانید:

بسم الله الرحمن الرحیم

به نام خداوند جان و خرد. به نمایندگی از مردم دیار کوه‌های زخمی، اما سر به بالای لرستان، یاد و نام نامی حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، همه شهیدان راه عزت، شرافت انسانی و اسلامی در سراسر جهان را گرامی می‌دارم و ایام سوگواری قافله‌سالار آزادی و آزادگی را به تمام رهروان راستین آن حضرت و مردم ایران اسلامی تسلیت عرض می‌نمایم.

بیرانوندی: گوش‌هایمان را با سلحشور و ساده پر نکنید

پنجم اکتبر، برابر با ۱۳ مهرماه، روز جهانی معلم را گرامی می‌دارم و برای همه معلمان ایران و جهان بهترین‌ها را آرزو می‌کنم. در این فرصت کوتاه در محضر نمایندگان مجلس شورای اسلامی به چند نکته اساسی اشاره می‌کنم. سرور آزادگان به ما آموخت که با جهان به زبان منطق، ادب و شجاعت حرف بزنیم. همه سردمداران دنیا بدانند که جهان و جهانیان بیش از آنچه نیازمند به جنگ و ستیز تمدن‌ها و فرهنگ‌ها باشند، نیازمند تفاهم و تعامل و گفت‌وگوی فرهنگ‌ها و تمدن‌هاست. منطق، ادب و شجاعت تیم مذاکره‌کننده دولت جمهوری اسلامی در برجام، نمونه برجسته‌ای از منطق حسینی است. دوم؛ در کلام رهبر انقلاب نکته بسیار زیبا و قابل تأملی آمده است که معظم له می‌فرماید: جامعه سالم، جامعه ساکت نیست. و این فرمایش حجت را بر همگان تمام کرده است که می‌بایست همگان حق آزادی بیان و آزادی قلم را رعایت کنند. حواسمان باشد که سکوت، خشم و اندوه را بیشتر می‌کند. سوم؛ امروز ایران بزرگ بیش از هر زمان دیگر به همگرایی و اتحاد در عین تنوع و دگرگونی سلیقه‌های سیاسی، به فکری نیازمند است. نگاهی ژرف به جهان مهم پیرامون ایران بزرگ به ما می‌گوید که قدری با هم مهربان‌تر باشیم و بیش از آن‌که بر ساز تفرقه بکوبیم، در مسیر تمامیت ارضی ایران، اقتدار جمهوری اسلامی و منافع ملی حرکت کنیم. چهارم؛ در محضر خدا و مردم همه چیز روشن است که راه رستگاری و پیشرفت، تلاش مسئولانه و جهادی و نگاهی عادلانه به توزیع منابع و ثروت‌های ملی است. ریاست محترم جمهور، وزرای محترم، استان لرستان با وجود بسیاری از ظرفیت‌های کم نظیر پیشرفت و توسعه، در محرومیتی تاریخی حاصل کم توجهی مسئولان کلان گرفتار شده است. رهبر معظم انقلاب در توصیف جان نثاری‌ها و مجاهدت‌های لرستانی‌ها در دفاع مقدس فرمودند: مردم لر جواهرند و رزم و جهاد آن‌ها بیش از آن‌که شنیدنی باشد، دیدنی است. امروز بنده به عنوان نماینده هر مردم سلحشور عرض می‌کنم رهبرا! فقر، تنگدستی، محرومیت و بیکاری جوانان مردم لرستان بیش از آن‌که شنیدنی باشد، دیدنی است. روزی که دولت موظف و مجاز به سرمایه گذاری در کشور بود، جوانان لرستان مشغول دفاع از کیان ایران اسلامی بودند و از طرفی سرزمین لرستان از قلم مقسمان بودجه‌ها و اعتبارات ملی افتاد و نه‌تنها هیچ صنعتی پس از انقلاب در این سرزمین بنا نشد، بلکه به بهانه طرح کوچک سازی دولت، خرده صنایع پیش از انقلاب را نیز به شخصیت‌های حقوقی و حقیقی که برای نابودی آمده بودند، واگذار کردند.

بیرانوندی: گوش‌هایمان را با سلحشور و ساده پر نکنید

مردم خرم‌آباد روزگار رونق پارسیلون، شرکت ماشین سازی، چرم و پوست را در مویه‌هایشان می‌سرایند و چشم بر در دارند به دستان توانای وزرا و مسئولان که به رونق‌های اولیه خود برگردند. امروز نیز متاسفانه هنوز نگاه‌های تبعیض‌آمیز در تقسیم منابع ملی، خوره روح مردم شده است و مسئولان به جای پیداکردن روزنه‌ای برای کمک‌کردن به جبران خسارات، باز بر منش کم‌توجهی پافشاری می‌کنند. آقایان وزرا مردم خرم‌آباد، مردم حوزه انتخابیه‌ام گفته اند که به شما عرض کنم که به جای این‌که گوش‌هایمان را با صفت‌های سلحشور و ساده پر کنیم، شکم‌هایمان را با نان و جوانانمان را با کار مشغول کنیم. آقای وزیر مگر ما قطب کشاورزی نیستیم، پس چرا کشت‌های آبی ما باید نصف میانگین کشور باشند؟ آقای وزیر نیروگاه‌های هزار مگابایتی خرم‌آباد ۱۲-۱۰ ساله شد، اما متاسفانه هنوز در گام‌های آغازین آن هستیم. والسلام علیکم و رحمه‌الله و برکاته.

برای خواندن مطالب دیگر می‌توانید به سایت گلونی مراجعه کنید.

ویدیوهایی درباره این موضوع در آپارات گلونی ببینید.

پایان پیام

کد خبر : 26977 ساعت خبر : 8:50 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=26977
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات