محرم به سبک لرستانی‌ها در تهران

محرم به سبک لرستانی‌ها در تهران

حسین سلوک، موسس هیئت عشاق العباس(ع) که هیئت لرستانی‌های پایتخت است، در گفت‌وگویی با گلونی از این هیئت و برنامه‌های آن گفت.

– آقای سلوک! لطفا توضیحاتی را در رابطه با تاریخچه هیئت بفرمایید.

این هیئت را بنده در سال ۱۳۹۰ تاسیس کردم که به نوبه خود هیئت باشکوهی است که از شب اول محرم به مدت ۱۳ شب برنامه داریم و این برنامه هرساله بوده که در این مکان برگزار می‌شده و همه لرستانی‌های عزیز مقیم مرکز هم حضور گسترده در این هیئت دارند. آدرس هیئت هم بزرگراه ستاری، بلوار فردوس غربی، خیابان ورزی شمالی، انتهای کوچه چهارم شرقی است.

– برنامه‌های امسال هیئت چیست؟

شروع هیئت از ساعت هشت شب است و سخنران‌های ما هم حجت‌الاسلام والمسلمین حاج سیدمحمدعلی غروی، حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ مجید احمدی و حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ عبدا… فاطمی خرم‌آبادی هستند. مداحان هیئت‌مان هم دکتر حاج سیدعلی موسوی هستند از استان لرستان که با نوای گرم لری و فارسی محفل ما را مزین می‌کنند و مداح حاج ناصر مالکی از تهران و سایر مداحان میهمان از لرستان مانند حاج علی جهان‌آرا، حاج حسین سهرابی و… شرف حضور دارند. در ضمن مراسم سنتی صبح عاشورا، حوضچه خَرَ برقرار و به سبک سنتی برگزار می‌شود که نوازندگان سرنا و دهل از لرستان به منظور نواختن چَمَریونه که همان موسیقی عزا لری است، حضور پررنگ دارند. در سه شب شام غریبان بعد از عاشورا برنامه داریم که جمعا می‌شود ۱۳ شب.

– برای این‌که یک هیئت نظم بهتری داشته باشد، بهتر است چه کارهایی انجام شود؟

هیئت باید مدیریت واحد داشته باشد که روی اصول باشد و نظم خاص خودش را داشته باشد و هیئت حالت سلیقه‌ای پیدا نکند. و دیگر این‌که باید صراط مستقیم و قرب الی الله مسیر هیئت باشد و از هرگونه سلیقه‌ها و وابستگی‌ها خودداری کنیم. از همه عزیزان تقاضا دارم با حضور باشکوه و منظم و خالص و مخلص خود از ابتدای مراسم تا انتها با حضور گرمشان ما را همراهی کنند.

photo_2016-10-01_01-30-00

– نحوه اطلاع‌رسانی شما به مردم به چه صورت است؟

هیئت دارای سایت و کانال رسمی است و علاوه بر آن از طریق پیامک و سینه به سینه در سطح پایتخت به همه عزیزان و بزرگواران لرتبار و غیره اطلاع‌رسانی لازم می‌شود و همچنین از طریق پایگاه خبری گلونی خبررسانی می‌کنیم.

photo_2016-10-01_01-34-19

– هزینه‌های هیئت از کجا تامین می‌شود؟

بخش اعظم هزینه‌های هیئت را خود بنده و خانواده‌ام پرداخت می‌کنیم و مابقی را هم هم‌استانی‌های عزیز لرستانی به صورت دلخواه در قالب نذورات کمک می‌کنند که جا دارد از همه این عزیزان و بزرگانی که قدم در این راه و تکریم شعائر مذهبی و برافراشتن پرچم حضرت ابوالفضل العباس(ع) برمی‌دارند و از بدو تاسیس تاکنون اینجانب را یاری نموده و خواهند نمود، کمال تشکر و قدردانی را داشته باشم. ان‌شاءا… اجر همگی با ارباب بی‌کفنم آقا ابوالفضل العباس(ع) باشد.

پایان پیام

محرم به سبک لرستانی‌ها در تهران

برای خواندن مطالب دیگر می‌توانید به سایت گلونی مراجعه کنید.

ویدیوهایی درباره این موضوع در آپارات گلونی ببینید.

کد خبر : 26008 ساعت خبر : 10:53 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=26008
اشتراک در نظرات
اطلاع از
1 دیدگاه
چیدمان
اولین نظرات آخرین نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات

اجر شما با سید و سالار شهیدان
با تشکر و قدردانی از زحمتکشان گلونی و حاج آقا سلوک و خانواده محترمشان که عمریست پرچم ابوالفضل العباس را به عشق مولایشان نگه داشته اند.
یا علی التماس دعا