مناطق حفاظت‌شده در لرستان ۱۵درصد افزایش می‌یابد

مناطق حفاظت‌شده در لرستان ۱۵درصد افزایش می‌یابد

مهندس فتحی مدیر کل محیط زیست لرستان گفت : محیط زیست همواره تلاش می‌کند که با جلوگیری از تخریب و هدر رفت منابع طبیعی و حیات وحش نمونه‌هایی از این مواهب الهی را به شکل طبیعی و بکر برای استفاده‌های مختلف و نسل‌های آتی تحت حفاظت و حمایت خود قرار دهد

به گزارش پایگاه خبری گلونی مهندس مهرداد فتحی بیرانوند در ادامه اظهار داشت: در این راستا تاکنون این اداره کل توانسته ۶. ۲۷ درصد از کل مساحت استان را تحت مدیریت خود داشته باشد.

وی این مناطق حفاظت‌شده را شامل اثر طبیعی و ملی غار ماهی‌کور، پناهگاه حیات وحش سفیدکوه ازنا و دورود، سمندر لرستانی، اشترانکوه و سفیدکوه خرم‌آباد عنوان کرد.

مدیر کل محیط زیست لرستان با بیان اینکه احیای زیستگاه‌ها و زیست‌بوم‌های استان در اولویت کاری این اداره کل است عنوان کرد: در این راستا با ارسال طرح‌ها و پیشنهادات تخصصی برای ارتقا و افزایش سطح حفاظتی مناطق شکار ممنوع به سازمان محیط زیست برای سیر مراحل قانونی اقدامات لازم را انجام داده‌ایم که در صورت تصویب و ثبت پیشنهادات ارسالی مناطق تحت مدیریت محیط زیست لرستان به حدود ۱۵ درصد افزایش خواهد یافت.

فتحی بیرانوند با بیان اینکه در لرستان هزار و ۷۰۰ گونه گیاهی شناسایی و ثبت شده که تعداد زیادی از آن‌ها بومی، اندمیک و خاص استان است افزود: همچنین در استان ۲۳۶ گونه پرونده، ۴۲ گونه پستاندار، ۵۵ گونه خزنده، پنج گونه دوزیست و حدود ۲۰ گونه ماهی در رودخانه‌ها، تالاب‌ها و دریاچه‌های کوهستانی شناسایی و ثبت شده است.

پایان پیام

کد خبر : 26998 ساعت خبر : 11:00 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=26998
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات