نمایش روی خط تکرار به روی صحنه می‌رود

نمایش روی خط تکرار به روی صحنه می‌رود

به گزارش پایگاه خبری گلونی، نمایش «روی خط تکرار» به کارگردانی مهران نعمت‌الهی ۲۵مهر ساعت ۲۰ در فرهنگ‌سرای ارسباران به روی صحنه می‌رود.

در این نمایش مردی را می‌بینیم که در جستجوی راهی برای جبران ناکامی‌های گذشته است و غافل از اینکه فرصتی برایش باقی نمانده و محکوم به ماندن روی خط تکرار است.

علاقه‌مندان برای تماشای نمایش می‌توانند به فرهنگ‌سرای ارسباران به نشانی خیابان شریعتی بالا‌تر از پل سیدخندان، خ جلفا مراجعه و یا با شماره‌های ۲۰-۲۲۸۷۲۸۱۸ تماس بگیرند.

تئاتر یکی از هنرهای هفتگانه است. کسانی که دربارهٔ به وجود آمدن تئاتر جستجو کرده‌اند می‌گویند سر چشمه آن از آیین هاست. آیین به مراسم مذهبی و اجتماعی می‌گویند. مثل مراسم عروسی در ایران و مراسم رقص‌های مخصوص در کشورهای دیگر انسان همیشه دوست داشته‌است به اتفاقاتی که خارج از اراده و میل اوست تسلط داشته باشد و این ویژگی اصلی تئاتر است. تئاتر در مقایسه با هنرهای دیگر امکانات زیادی دارد برای اینکه از هنرهای دیگر مثل نقاشی، ادبیات، معماری، موسیقی و … در آن استفاده می‌شود کلمه تئاتر (theater) در اصل از کلمه تآترون (theater on) است که قسمت اول آن تیه ((thea تماشاگران یا محله تماشا است.

در زمان‌های قدیم، تماشاگران در سرازیری تپه‌ها می‌نشستند و مراسم مذهبی را که با آداب و تشریفات مخصوص در پایین همان تپه یا کناره معبد که محل عبادت بوده، تماشا می‌کردند. موسیقی، رقص، گفتار، صورتک، لباس، اجراکنندگان، تماشاگر و صحنه در اجرای آیین آرایش توسط رنگ، خاکستر یا جوهر که سطح بدن را می‌پوشاند برای کامل کردن صورتک و لباس بکار می‌رود آنطور که گریم در تئاتر این کار را انجام می‌دهد.

پایان پیام

کد خبر : 26657 ساعت خبر : 12:18 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=26657
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات