وضعیت فعالیت سینما و تئاتر در روزهای عزاداری

اجراهای صحنه‌ای تئاترشهر در هفته آینده به مناسبت فرا رسیدن ایام عزاداری اباعبدالله (ع) تعطیل خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از ایسنا، پیمان شریعتی مدیر مجموعه تئاترشهر گفت: با توجه به تعطیلی همیشگی تئاتر در روزهای شنبه و پس از آن تعطیلات روزهای عزاداری دهه اول محرم، هفته آینده تئاترشهر اجرای صحنه‌ای نخواهد داشت اما در فضای باز اجراها همچنان برپا هستند.

او همچنین اضافه کرد:‌ از دهه دوم محرم هم در فضای باز تئاترشهر تعزیه و آیین‌های عاشورایی مناطق مختلف اجرا خواهد شد که این برنامه همانند سال‌های گذشته پس از کمتر شدن برنامه‌های مردمی و تکایا تدارک دیده می‌شود.

همچنن سخنگوی شورای صنفی نمایش اعلام کرد: سینماداران در روزهای تعطیلی دهه اول محرم می‌توانند فیلم‌های «کربلا جغرافیای تاریخ»، «اروند» و «هیهات» را اکران کنند.

غلامرضا فرجی بیان کرد: تمام سینماهای کشور از ساعت ۱۷ روز دوشنبه ۱۹ مهرماه تعطیل خواهند شد و در روزهای ۲۰ و ۲۱ هم که مصادف با تاسوعا و عاشورای حسینی است در تمامی سانس‌ها تعطیل خواهند بود.

او افزود: روز ۲۲ مهرماه سینماها برای فعالیت در اختیار مدیران سینماست و پس از آن در روز ۲۳ مهرماه که مصادف با شهادت امام زین‌العابدین (ع) است، سینماها تعطیل می‌شوند.

وی در عین حال خاطرنشان کرد: در روزهای تعطیل سه فیلم «کربلا جغرافیای تاریخ»، «اروند» و «هیهات» با توجه به محتوایی که دارند در صورت تمایل سینماداران می‌توانند به نمایش درآیند.

پایان پیام

کد خبر : 26453 ساعت خبر : 4:09 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=26453
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات