گلونی

تشکر ابتکار از دستور حجتی برای نجات جنگل‌های شمال

به گزارش پایگاه خبری گلونی، در پی دستور محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزیبابت توقف بهره‌برداری از جنگل‌های شمال،  معصومه ابتکار معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست در نامه‌ای از این اقدام تقدیر و تشکر کرد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، در این نامه چنین آمده است: نظر به نامه شماره ۲۰۹۱۷/۲۰ مورخ ۱/۸/۹۵ تحت عنوان رئیس محترم سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در خصوص توقف بهره‌برداری تجاری و صنعتی از جنگل‌های هیرکانی شمال کشور، بدینوسیله از زحمات و دور اندیشی جنابعالی در صدور نامه مذکور تقدیر و سپاسگزاری می‌گردد.

بدیهی است انجام این مهم گام بسیار بزرگی در اجرای منویات مقام معظم رهبری و سیاست‌های کلی نظام در حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست بوده که اجرای دقیق مفاد آن منجر به اقدامات پیشگیرانه سترگی در کنترل سیلاب و فرسایش که همه ساله موجب خسارات فراوان بر پیکره طبیعت و زیستمندان آن، به ویژه مردم گذاشته و از سوئی سبب کنترل سیر قهقهرائی و فروپاشی اکوسیستم‌های جنگلی در آینده خواهد شد و نتایج گران بهای حاصل از اجرائی شدن آن نه تنها باعث بهبود کیفیت جنگل، بلکه بهره مندی کشور از سرمایه ملی را برای آیندگان به عنوان میراث طبیعی ملی و جهانی فراهم خواهد ساخت.

علیهذا این سازمان آمادگی مجدد خود را برای همکاری در حفاظت و مراقبت از جنگل‌ها و انجام فعالیت‌های مشترک را اعلام می‌دارد.

پایان پیام

خروج از نسخه موبایل