از غار مناو لرستان فیلم‌برداری شد

بهمن ابراهیمی و گروه همراهش برای نخستین‌بار از غار مناو فیلم‌برداری کردند.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، بهمن ابراهیمی مستندساز برتر لرستانی با اعلام این خبر در صفحه خود نوشت: غار مناو در بیست کیلومتری غرب دورود در ارتفاع ۱۹۵۰ متری یکی از رشته‌های غربی کوه قارون قرار دارد.

راه آن بسیار پرشیب و تند است اما به دیدنش می‌ارزد. این غار شگفت‌انگیز سه بخش دارد، تالار ورودی با مساحتی حدود ۱۰۰ متر چشم‌انداز خیره‌کنند‌های به کوه قارون دارد. در انتهای این تالار ورودی تالار دوم دیده می‌شود که حدود ۳ متر عرض دارد. اما ارتفاع آن در برخی نقاط حدود نیم متر است و به سختی می‌شود از آن عبور کرد، چراکه این نقطه پرشیب و لیز و گل‌آلود است. اما خطر خاصی ندارد و می‌شود سُر خورد تا به تالار خیره‌کننده‌ی دوم با استلاکتیت‌های بسیار زیبایش رسید.

مساحت تالار دوم حدود ۲۰۰ متر و ارتفاع سقف بیش از بیست متر است اما کمی آنسوتر پرتگاهی به ارتفاع هفت متر دیده می‌شود که مخوف است، اما جذاب و شگفت‌انگیز.

 این بخش که بیش از ۳۰۰ متر مساحت دارد تالار سوم است که هرچه از زیبایی آن گفته شود مبالغه نیست.

امروز به لطف دوستان گرانقدرم مهدی آزادبخت (عکاس) رضا زیودار (عکاس) محسن زند (استاد و راهنمای کوهنوردی) استاد علی عامری (استاد و مربی صخره‌نوردی) و همراهی دوتن از اهالی محلی برای اولین‌بار از این پدیده‌ی ناشناخته لرستان جهت مستند اشترانکوه تصویر گرفتم. هرچند بسیار سخت و طاقت‌فرسا بود و دوستان و همراهان خیلی اذیت شدند.

پایان پیام

کد خبر : 28236 ساعت خبر : 8:58 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=28236
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات