اعلام برنامه‌های هفته کتاب در لرستان

معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان، برنامه‌های دستگاه‌های فرهنگی این استان در بیست و چهارمین دوره‌ی هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، ماشاالله امان‌الهی بهاروند با اشاره به برپایی جلسه‌ی ستاد برگزاری هفته‌ی کتاب استان، گفت: در این جلسه که نمایندگان دستگاه‌های فرهنگی استان در آن حضور داشتند، رئوس برنامه‌های بیست و چهارمین هفته‌ی کتاب در استان تدوین شد.

وی افزود: مهم‌ترین برنامه‌ی این هفته برگزاری مراسم تجلیل از خادمان نشر و فعالان حوزه‌ی کتاب استان خواهد بود که توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، اواخر آبان ماه در تالار شهید آوینی مجتمع فرهنگی هنری ارشاد خرم آباد برگزار می‌شود.

بهاروند ادامه داد: برگزاری نمایشگاه‌های کتاب و اجرای مسابقه‌ی انشاء نویسی با موضوع کتاب و کتابخوانی در مدارس استان از برنامه‌های خواهد بود که توسط آموزش و پرورش استان در طول هفته صورت می‌گیرد.

معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان سپس به برنامه های اداره کل کتابخانه های عمومی استان در هفته ی کتاب اشاره کرد و گفت : برگزاری مسابقه ی کتابخوانی ، اجرای برنامه ی پیک دانایی ، نشست های فرهنگی با موضوع کتاب ، عضوگیری رایگان کتابخانه های عمومی استان و برگزاری مراسم تجلیل از کتابداران و کتابخوانان نمونه ی استان ، مهمترین برنامه های این نهاد در طول هفته ی کتاب است .

ماشاالله بهاروند تصریح کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان نیز در طول هفته ی کتاب برنامه های متنوعی را به اجرا در می آورد که از آن جمله می توان به برگزاری کارگاه های هنری ، اهداء کتاب به اعضاء، برگزاری نمایشگاه های کتاب کودک و نوجوان ، بازدید اعضای مراکز از موسسات انتشاراتی ، تقدیر از خانواده های کتابخوان ، دیدار با شعرا و نویسندگان استان و برگزاری نشست های تخصصی اشاره کرد .

وی همچنین به برنامه های مراکز دانشگاهی استان در طول هفته ی کتاب پرداخت و اظهار داشت : علاوه بر معرفی نویسندگان ، پیشکسوتان ، محققین و فعالان دانشگاهی حوزه ی کتاب به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جهت تجلیل ، دانشگاه های استان در طول این هفته نشست های تخصصی نقد کتاب و مسابقات مختلف کتابخوانی را برگزار می کنند .

معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در پایان تصریح کرد : سایر دستگاه های فرهنگی استان نیز به اجرای برنامه های متناسب با هفته ی کتاب خواهند پرداخت و صدا و سیمای استان علاوه بر برنامه سازی در این خصوص ، اخبار رویداد های هفته ی کتاب استان را به صور کامل پوشش می دهد .

بیست و چهارمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از ۲۴ آبان ماه الی ۱ آذر ۱۳۹۵ با شعار « ایران می خواند » در سراسر کشور برگزار می‌شود.

پایان پیام

کد خبر : 27812 ساعت خبر : 9:34 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=27812
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات